Schoppenheer- Massapsychose

Dik weer. Basslijn mis ik niet echt. Al zit ie geloof ik er wel in ergens onder in.

Fijn. Fijn. "Ik zie de spin dansen" is nog meer in mijn straatje. Voor mij wel heel erg een tour der herkenning; de sfeer (van het refrein) doet me heel sterk denken "Tony vs Yayo ft. Tom Trago" van het album Het Grote Gedoe van Faberyayo&Vic Crezee. Bovendien spreek je "schansen" en "dansen" precies hetzelfde uit als Faberyayo op het SLBMG mix-album doet. En tussendoor hoor ik in de arpeggiotjes en akkoordovergangen steeds een vleugje terugkomen van de sfeer van het Visions album van Jakatta. Toeval of niet, ik vind het lekker. Erg lekker.

Plannen om dit live ten gehore te brengen? Lijkt me een prachtige gelegenheid om wat blauwe plekken bij op te lopen:P

Lekker nummer hoor! Toffe tekst, flow is ook erg cool.

Wat mij betreft twee verbeterpuntjes:

Het refrein nog niet helemaal zoals het op zijn best kan klinken. Ik denk dat een vette basgitaar heel cool zou zijn. Als je dat leuk vind wil ik wel eens proberen een toffe partij te spelen.

In de "massapsychose, massahypnose"-stukkenjes vind ik de gepande vocalen een beetje storend gemixt. Kijk eens rond de 250 htz, ik denk dat ie daar wel een dipje kan gebruiken. Dan is er daar ook meteen meer ruimte voor een vette baspartij.

Ok ik ben down met de baspartij.

Laten we even verder praten op fb

Rob Nakken met de basgitaarprofielfoto??

Ik wil het album live gaan presenteren in de sugar factory als het af is

Kom even op de pagina facebook.com/schoppenheer om bij te blijven van wanneer en waar

Back