A-101-6 Opto Fet Demo

Dank hiervoor.
Klinkt leuk!

Doe je ook wel eens een kort loopje/arpeggio met wat EG op de VCF + en ondertussen wat knoppen draaien?

Leuk, dat jullie de demo hebbe gezien.

Ja, ik doe ook loopjes en EG enzo.
Dat ga ik in part 3 probere in High Pass mode.

Dan zal ik ook m'n diy stighetti's introduceren.
Dat zijn sticky's, om jouw (patch)spaghetti op te eten, zodat je er geen last meer van hebt.
Ze bevrijden je dus van je ondoordringbare spaghetti.

zeg Syntheklaas (of evt. andere experts hier),

Ik heb inmiddels ook zo'n fijn A-101-6 opto FET VCF.
Duurde even voordat ik door had dat ie af fabriek op AP1 stond, en niet op LP zoals Doepfer abusievelijk meldt.

Wat ik niet snap;
Het zijn dus 6 opto FET's van 6 db/oct in serie, dus 36 db/oct ?
Hoe zet je die jumpers nu zo dat je er een of meer FET's tussenuit haalt zodat ie bijv. 24 of 18 db/oct doet ?

Iemand die dit snapt?
Onderstaande pin-layout is voor mij niet helemaal duidelijk:
http://www.doepfer.de/a100_man/A101_6_Jumper.pdf

En hoe maak je bv. een combi van 6 db HP + 30 db LP?

Veel dank voor verhelderende inzichten !

Hai Levka, sorry voor de late reactie; ben een tijdlang afwezig geweest.

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe unieke filter.
Misschien ben je al goed geinformeerd, doch het volgende.

Bij mij stond ie default op LP. Als ie bij jouw op AP1 stond, hoefde je niet nog zes jumperpinnen te gaan versieren, wat ik dus wel moest doen. Want voor LP [en HP] heb je vier nodig, en bij de AP's zes.

De jumpersecties vd filters hebben acht (horizontale) vakken/jumpers. Op de afbeelding zijn zwart of wit gekleurd.
Zwart met de twee witte streepjes betekent twee verticale jumperpinnen. En zwart zonder streepje (één vak) betekent één jumperpin horizontaal geplaatst.
De witte vakjes [allen horizontaal] geven aan, dat de jumper open moet zijn.

Ik snap t ook niet over de slopes in serie, hoe dat zou kunnen.
Want er staat dat elk filter uit één vd zes stages in serie bestaat. Waar zijn dan de andere vijf stages?
Maa ja, ik ben ook geen electrotechnicus.
Succes verder!

'Module A-101-6 is made of six serial 6dB filter stages. Each stage can work as lowpass, highpass or one of two allpass types. The following schematics show one of the six serial stages in the four possible modes'.

Laatst gewijzigd:
Back