Drumstation vraag

Jur

abstract
Hallo even een drumstation vraag ik ben de handleiding kwijt en kom er gewoon niet uit......

Is het mogelijk om ieder geluid apart over een midikanaal te sturen????

dus bijv bassdrum kanaal 1
snaredrum kanaal 2 enz enz

zo ja HOE???????

Dank u!

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik heb de drumstation nu even niet bij de hand, maar volgens mij kan dat niet.
Maar waarom zou je dat willen? :confused:

Dat wil ik omdat ik klein erg klein mengpaneel heb en ik live wil optreden en de beats dan gewoon wil laten loopen maar op de yamaha rm1x kan ik dan niet de basdrum, snare,hihat afzonderlijk muten.......

dat word dus een groter mengpaneel kopen.......

Dat klopt, je kan die output van de geluiden routen naar 8 individuele outs.

Dus conclusie, 8 inputs van je mengtafel kwijt. :)

je kan met het 'edit' submenu in de rm1x bijvoorbeeld de eerste 3 sporen naar een midi kanaal laten zenden, dan programmeer je op spoor 1 de kick, op spoor 2 de snare, en op spoor 3 de hihats. Dan sturen ze allemaal op hetzelfde kanaal midi naar je drumstation, kunnen ze allemaal door dezelfde uitgang van je drumstation en kan je ze afzonderlijk muten:okdan:

zo doe ik et tenminste........

Origineel geplaatst door the red eye
je kan met het 'edit' submenu in de rm1x bijvoorbeeld de eerste 3 sporen naar een midi kanaal laten zenden, dan programmeer je op spoor 1 de kick, op spoor 2 de snare, en op spoor 3 de hihats. Dan sturen ze allemaal op hetzelfde kanaal midi naar je drumstation, kunnen ze allemaal door dezelfde uitgang van je drumstation en kan je ze afzonderlijk muten:okdan:

zo doe ik et tenminste........

Zou je me aub uit kunnen leggen hoe je dat doet??? ben erg benieuwd.........

als je in de rm1x naar het submenu setup gaat (die bedoelde ik, niet 'edit' ; sorry) kan je bijvoorbeeld sporen een tot en met drie (je drumsporen) over midikanaal 1 laten zenden (dat is bij mij het kanaal waarop de drumstation ontvangt).
Als je dan de kick op spoor 1, de snare op spoor 2, de hats op spoor drie programmeert, dan kan je ze afzonderlijk aan en uit zetten op je rm1x als je live bezig bent (met 'mute'), en sturen ze wel over hetzelfde midikanaal hun info naar je drumstation (in mijn geval midikanaal 1).:dj: :okdan:

Ok Dan heb het net geprobeerd.............

en het werkt.....

Hierbij roep ik je uit tot held van de dag!

dank u!

dit maakt dit forum zo waardevol!

Back