Lang en meesleepend vooral lang

Hensie

Gewoon Hans
Volgens mij al een tijdje geen track meer gepost hier..dus!

het is een lange en meeslepende techno track, voor veel mensen denk ik te lang :)
Maar er gebeuren kleine subtiele dingetjes, zit er al lekker 2 avondjes mee te pielen.

Geheel hardware matig en al live spelend opgenomen :)

veel distortion op de 2 pads en op de fx return , die distortion geeft wel veeeel ruis hoort ook wel een beetje bij het gevoel van de track

De kick vind ik zelf echt goed , sweeping low van mn A&H mixer doet wonderen :)

t is iets met een mpc1000,tt303,tr707,novation drumstation, nl2, ms2000r

Ik vond hem helemaal niet te lang, althans iig niet veel!
Enige wat ik misschien zou veranderen is dat er wat mij betreft nog een mooie break mist.
En dat terwijl die stemsample op het einde daar juist uitermate geschikt voor is.
Die zou ik dus ergens in het midden erin verwerken in plaats van helemaal op het einde.
Nu is het een beetje alsof je aan het einde die sample hebt gevonden en dacht; oh ja die moet er ook nog ergens in...

is hij al klaar of WIP?

bedankt man!

Een break in t midden zou goed kunnen, bij mn 1e opname van deze track zat ie inc sample in t midden. Maar vond dat een beetje afdoende van het lange en meeslepende van de track, vooral omdat hij opbouwt van voor tot achter...

En die sample achterin is zo bedoelt als einde van het verhaal ;)

Maar het is nog wel een wip hij verdient ook nog wel een paar betere opnamens

Best een chille track. In het begin vond ik de volumeverschillen binnen sommige sounds (vooral de hat) wat storend, maar gelukkig werden die later minder. Ik ben het wel eens met de opmerkingen over de vocal en de break. Die zou prima passen zo rond een minuut of zes. Daar neem je nu ook al gas terug.

De vocal is overigens mooi en staat/stond ook nog op mijn lijstje om ergens te gebruiken, maar de "overbekendheid" ervan heeft me tot nu toe weerhouden. :)

volume verschil was ook best veel, best wel express gedaan gewoon wat extra dynamiek. het werd niet minder :P toen alles aanstond vulde het elkaar aan..

Heb hem ook niet meer opnieuw opgenomen , staat nog wel op de planning :)

wel geluisterd op de pa bij Doornroosje en ooohhhh klonk dik :)

Back