Verliefd ( op electribe)

druid

Ouwe rot
Hey,

Ik heb iets doms gedaaan... heb vandaag in de buurt muziek winkel een Korg Electribe ER-1 uit de kast laten halen zodat ik er even mee kon stoeien.

Ik weet ergens dat het ding niet echt in m'n setup past (correct me if I'm wrong!) maar vind het ergens een heel leuk dingetje.

Ik heb net het gevoel alsof ik verliefd ben.... :'(

Druid

... dit moest ik gewoon ff kwijt... nu gewoon weer verder sparen voor rm1x en UC16... pfff

Laatst gewijzigd:
Ik ben ook absoluut fan van de ER1. Je kunt ze tweedehands vaak voor niet al te veel scoren.

Oeh oeh.. verliefd.. je ziet alles door een roze bril..
Hou je hoofd koel en spaar door voor die RM1x! Daar ben ik nog steeds verliefd op..

ER-1 is voor 235 zelfs nieuw te koop...

Kan alleen met de er-1 niet de rest ( A5000 en micro Q) aansturen met een rm1x wel...

beter m'n schaarse centjes in de spaarpot houden.

Druid

Origineel geplaatst door druid
ER-1 is voor 235 zelfs nieuw te koop...

Kan alleen met de er-1 niet de rest ( A5000 en micro Q) aansturen met een rm1x wel...

beter m'n schaarse centjes in de spaarpot houden.

Druid

In dat geval moet je idd maar even wachten met het kopen van een er....maar het blijft een leuk apparaatje.

Ik leef helemaal met je mee!

Vorige week een vriend van me een ER aan laten schaffen en er zelf even mee gespeeld ...... :luv: !!!!!!!!
Gelijk woeste pogingen om geld bij elkaar te schrapen (zie markt op dit forum 8o) ) om z.s.m. eentje aan te schaffen.
Vroeger de EA gehad, misschien koop ik die later terug als ik hem ergens tegenkom voor € 150 of minder .....

Iemand ook positieve ervaringen met de ES ?
Waar staat ie nieuw voor 235 ? Als het om een winkel in a'dam gaat, daar zijn ze al op, gisteren mailtje over gehad....

Lijkt mij bruut om in de toekomst met 3 electribes los te gaan op een podium :{ :okdan: :dj: :walker: :kimono:

Origineel geplaatst door Furious5
Oeh oeh.. verliefd.. je ziet alles door een roze bril..
Hou je hoofd koel en spaar door voor die RM1x! Daar ben ik nog steeds verliefd op..

Die speelt toch alleen samples af? De ER-1 is een echte drumsynth!!!

Even kwijlen ... :{
ER-1-large.jpg

Ik heb ook ff ermee mogen pielen. Het heeft me nog niet echt overtuigd van zn kracht. Ik ben dan verwend met een Virus b als eerste synth. Dus toen ik dat hoorde klonk t nog wat schraal en digitaal hard.
Maar blijkbaar moet ik er vaker mee pielen .... :)

=x= grootste punt is denk ik dat je virus interne effectne heeft en meer golfvormen etc .... maar met flink getweak en doorlussen op t mengpaneel blaast deze elctribe je virus eruit !

Als ik er eentje heb durf ik een klein wedstrijdje met je aan te gaan ;)

"Beatwars" : "Niel vs. Xtresublaagteveelmetjevirusbd's" :duivels:

Ik gebruikte hem zelden, maar heb hem her-ontdekt. Je kunt er verdomd lekkere snare's uit toveren! En de bassdrums kunnen ook wel mee ;)

Een nadeeel vind ik dat je de attack niet kunt regelen van de parts. Dat mis ik...

Die bijna speelgoed ogende electribe-jes zijn denk ik wel een beetje onderschat. Het zijn echte ritme/sync toys. Het geluid is inderdaad misschien wat digitaal schraal. Maar met wat hulp extern (analoog filter) kun je daar wel wat aan doen. Bedenk ook dat de ER twee audio ingangen heeft die je in de sequencer kunt laten inlopen, geeft hele bijzondere mogelijkheden. Tenslotte, vergelijken met een virus is een beetje onzin, het zijn heel andere apparaten.

...mooi,

doe mij er 1, wat kost zo'n ding en wie heeft er 1 te koop ???

:D

Er staat 1 op clubcharts bijna ongebruikt voor 200euro orrigineel in doos.Bij verkoop/te koop topic.

heb sindskort een Es, omdat ik toch al veel met samples aan het klooein was, volgens mij ideaal om er langzaam in te rollen.Maar ik vind het echt een wijs apparaatje:)

Origineel geplaatst door Arv
Ik gebruikte hem zelden, maar heb hem her-ontdekt. Je kunt er verdomd lekkere snare's uit toveren! En de bassdrums kunnen ook wel mee ;)

Een nadeeel vind ik dat je de attack niet kunt regelen van de parts. Dat mis ik...

Kan wel hoor. Via de laatste modulatieoptie (die dus helamaal rechts staat) en de mod depht en mod speed kom je een aardig eind. Misschien een beetje spartaans maar toch.....

Origineel geplaatst door Niel
=x= grootste punt is denk ik dat je virus interne effectne heeft en meer golfvormen etc .... maar met flink getweak en doorlussen op t mengpaneel blaast deze elctribe je virus eruit !

Als ik er eentje heb durf ik een klein wedstrijdje met je aan te gaan ;)

"Beatwars" : "Niel vs. Xtresublaagteveelmetjevirusbd's" :duivels:

Het is idd een rare vergelijking, Electribe en de Virus. Maar ik ben deze bak gewend, en ik moet anders naar een bak luisteren. Is misschien lekker voor snijdende tussentonen. En hehehe, ik pomp idd altijd teveel laag in een geluid. Daarom vond ik t toen ook wat babyschraal klinken. Maar ik zal t nog eens overdoen.

En Niel, mag ik mn bak dan ook doorlussen? Thehe.

Battlefield Accepted. ;)

Back