Effecten op twee mixers tegelijkertijd gebruiken?

conso

Fold it
Vanwege een tijdelijke switch naar een andere ruimte wil ik er een tweede, relatief kleine mixer (8 ch.) bij gaan gebruiken. Dan hoef ik niet om de paar minuten aan de :walker: moet om bijv. een fader, EQ of Aux level (op de 1e mixer) aan te kunnen passen. Maar ik heb m'n effecten niet dubbel voorradig ;)

Wat is de makkelijkste manier om bijv. een Strymon Big Sky, die nu op een Aux van mixer 1 zit, tegelijkertijd ook op mixer 2 te kunnen gebruiken? (En dan niet door met losse adapters signalen gaan splitsen o.i.d.)

Kan dat ook met een Patchbay?

Ja dat kan met een patchbay als je patchbay signalen kan splitten.
De cheap ass Behringers kan je 1 signaal inprikken welke dan op twee andere poorten toegankelijk is.
1 van deze poorten patch je naar het kanaal ernaast waardoor je gesplits of gemerged hebt.
Wat dit met je volumes doet is afhankelijk van je settings, maar het kan op zekers droppen.

Zie plaatje, half normalled optie 2:

PatchbayTop.jpg

Zonder patchbay zou ook kunnen: je sluit de aux send van mixer 2 aan op een kanaal van mixer 1. Van dit kanaal zet je de aux of pre en de fader helemaal omlaag.
Nadeel is wel dat je hierbij een kanaal minder hebt op mixer 1.

Ja dat kan met een patchbay als je patchbay signalen kan splitten.
De cheap ass Behringers kan je 1 signaal inprikken welke dan op twee andere poorten toegankelijk is.
1 van deze poorten patch je naar het kanaal ernaast waardoor je gesplits of gemerged hebt.
Wat dit met je volumes doet is afhankelijk van je settings, maar het kan op zekers droppen.

.

Thanks Bruce. Ik gebruik zelf Neutrik patchbays. Ik raak vaak de weg kwijt wanneer ik lees over patchbays.

Ep http://www.neutrik.com/en/products/audio/patch-panels/1/4-patch-panel/nys-spp-l1 staat: "Standard configuration, when delivered, is Half Normalled bottom row." Het lijkt me dat ze daarmee verwijzen naar het plaatje linksboven.

Echter, ik heb steeds het idee dat het plaatje linksonder me zou brengen naar waar ik naartoe wil? Maak ik daarmee een denkfout?

Attachments

• Schermafbeelding 2015-04-30 om 13.16.44.png
    Schermafbeelding 2015-04-30 om 13.16.44.png
    120,1 KB · Bekeken: 111
Zonder patchbay zou ook kunnen: je sluit de aux send van mixer 2 aan op een kanaal van mixer 1. Van dit kanaal zet je de aux of pre en de fader helemaal omlaag.
Nadeel is wel dat je hierbij een kanaal minder hebt op mixer 1.

Ik heb aan de eerste (14-kanaals) mixer 4 Aux'en hangen, dus met deze werkwijze zou ik wat teveel kanalen moeten opgeven :mega:.

Echter, ik heb steeds het idee dat het plaatje linksonder me zou brengen naar waar ik naartoe wil? Maak ik daarmee een denkfout?

Ja. Da's namelijk hetzelfde plaatje, alleen dan op z'n kop, dus die is ook half-normalled. Oftewel gewoon de modules van de patchbay omdraaien, of de patchbay andersom aansluiten (achterkant = voorkant)

Back