Surviving the Modular Hype #1 ~ Pass the test

Maar, maar, de kleur van de blinkenlights is HEEL belangrijk! :D
Lollig stukje!

Haha leuk geschreven! Goed punt van ze overigens.. maareh verder leuk geprobeerd. De geschetste situatie laat zich niet sturen, we zijn niet allemaal Kruyff's die zegt "voordat ik de fout maak, maak ik hem niet" :P

Ofwel, iedereen moet leren met vallen en opstaan.. en als je last hebt van iemand anders' vallen en opstaan, eh, dan is dat jammer!

En geslaagd.. ik ging overigens ook voor antwoord 5D 8) (ik haat té felle led's wel degelijk)

Ik denk dat gedegen kennis van al je modules wel helpt maar met avonturieren met je kabels levert vaak fijne onverwachte effecten op (behalve rook).

Ik had ook 5D dus wat wordt vanzelf het juiste antwoord.

9/10 goed.. mag ook wel na 6 jaar modular noise!

hard sync of soft sync..tja , ik gebruik dat echt nooit. doe mij maar no-sync!

haha, soms wel hoor :)
maar wel zelf gesynthetiseerd.

Laatst gewijzigd:
Nou heb ik geen directe drang om modules te gaan kopen, maar heb ik wel de test gedaan. 9/10 goed, ben ik nu verplicht er dan aan te beginnen?

Ik had 7/10 denk ik. Maar ik blijf lekker weg vd euro rack :)

6/10. Dat bespaard een hoop geld. Alhoewel het prachtig spul lijkt om mee te knoeien.

Nou heb ik geen directe drang om modules te gaan kopen, maar heb ik wel de test gedaan. 9/10 goed, ben ik nu verplicht er dan aan te beginnen?

Nee, juist niet zou ik zeggen, een modular heeft voor jou al vrijwel geen geheimen meer. Uhm...., al eens achter een drumstel gezeten? Dat is ook eindeloos uit te breiden en in de tijd die een ander verliest aan het zoeken naar een goede voeding kun je flink van je af slaan.

10/10. Voor mij is het al te laat. Vlucht, zolang het nog kan!
Daarbij het commentaar dat voor 'gevorderden' vraag 1 op meerdere manieren kan worden geinterpreteerd. Bonuspunten! :D

1. Conceptually, LFOs resemble
a. Oscillators
b. ADSRs
c. Slew limiters
d. Voltage controlled switches

a) Ja duideljk, een LFO is een langzame (=low frequency) oscillator. Maar dan toegepast als control voltage ipv. als audio signaal.

b) LFO's worden zeker in modulaire toepassingen veelvuldig als simpele transient generator (=envelope generator) gebruikt (in dat geval eigenlijk meer als AD/ASR shape).
Zeker als de LFO wat uitgebreider is (bijv. retrigger/sync/tap-clocked) ontstaat er een behoorlijke overlap met envelope generators (zeker als deze looping functionaliteit hebben).
Het wordt helemaal leuk als je een complexe module als de Verbos Voltage Multistage beschouwt (zie http://www.verboselectronics.com/modules).
Is dat dan een sequencer, een LFO, een envelope generator, een VCO, een tracking generator / quantizer / scale generator? Antwoord: *allemaal* - afhankelijk hoe je 'm patcht... :D

c) Nu ja, als je een clock pulse door een slew generator haalt, dan krijg je een triangle of sine LFO (afhankelijk van type slew).
Best een leuke truc voor goedkope tempo-synced LFO's.

130390_front.jpg

8/10 tja, maar wel het songfestival gezien
Had toch echt voor square boventonen gekozen

Back