Recuperate My Soul (trackje in wording)

MacGyverGear

midi-life crisis
Had een tijdje terug dees al eens gepost maar toen was er best wel veel mis met de mix.
Vanavond toch maar weer eens mee bezig geweest. BPM wat opgeschroefd en aan de mix gewerkt.

Let me know :)

Lyrics by Azy

Lekker corny. In de positieve zin van het woord dan.

hehe.. :D dan is het goed.. thanx :mega:

Had al wat comments via SC gekregen. Vocalen ga ik nog ff opschroeven qua volume en wil nog wat aan de breaks gaan sleutelen. Als het een beetje meezit ga ik dat morgenavond doen :)

Laatst gewijzigd:
Er zit weer lekker veel energie in je track! Arrangement vind ik ook sterk de meeste tijd. Ik hoor toch wat niet alledaagse akoordjes en progressies voorbij komen. Heel mooi, net als de timing van de bass en sommige synths. Mix had je al aangegeven, evenals de vocals :). Waar ik niet zo kapot van ben in deze track is de keuze van de geluiden. Het wordt op momenten wat vol doordat je veel dikke geluiden hebt gebruikt (maar goed, je weet dat ik van wat dunner houd :), en mede daarom vind ik Disgarded Lounge zo'n geweldige track). En dan is het jammer dat sommige details daardoor wat ondersneeuwen. Ook vind ik dat rondje van vier keer vier dat afgesloten wordt met die OH op de laatste vier tellen niet zo mooi. Ik denk dat ik hier iets spaarzamer mee om zou gaan. Wel heel gaaf dat ik even op het verkeerde been werd gezet meteen na de break, twee rondjes van drie keer vier in plaats van vier keer vier.

Zijn dat geen cymbels? Ik werd er ook een beetje kriegel van.....als je cymbels gebruikt dan liever spaarzaam en als intro/outro of keihard kletsen omdat het kan effect.

Dank voor de krytische woorden heren. :mega: En natuurlijk fijn om te horen dat het qua compositie lekker valt :)

De Cymbals.. of eigenlijk de "Crash" die je telkens 4 keer om de oren slaat ga ik wat aan doen. Hij staat ook best wel hard misschien... was sowieso nog niet heel tevreden over de breaks..

Qua verzadigde geluiden had ik zelf ook al een beetje een probleem met de lead(s) in het intro.. heb ik nu wat aan proberen te doen. Is al iets beter maar het wil er niet uitknallen.. en het zit elkaar teveel in de weg.. En er moet sowieso iets gebeuren met accenten qua breaks daar.
Verderop in het instrumentale gedeelte merkte ik ook dat het wat verzadigd is maar dat stoorde me niet echt.

Ook had ik vanmorgen een verrassing in de SC inbox.. iemand had er een gitaartpartij op ingespeeld en dat viel eigenlijk meteen al stukken beter.. zo goed dat ik die lead daar maar grotendeels mee vervang. :)

Verder had ik em iets opgeschroefd qua BPM.. maar ik denk dat ik em toch weer 1 BPM naar beneden ga zetten.. gaat best wel hard.. weet niet of jullie je daar aan gestoord hebben?

En ja zo blijven we lekker bezig.. helaas moest ik op een dag als vandaag weer net werken.. maar ga es kijken of er nog wat energie over is om de voorgenomen edits vorm te geven.. Dank voor het luisteren :okdan:

Verder had ik em iets opgeschroefd qua BPM.. maar ik denk dat ik em toch weer 1 BPM naar beneden ga zetten.. gaat best wel hard.. weet niet of jullie je daar aan gestoord hebben?

Neu, ik niet echt. Geeft wel een lekkere energie. Een rustmomentje zou op zich wel OK zijn trouwens.

Zou 1 BPM het verschil gaan maken? :)

Ja.. detail idd.. Hij was van 124 naar 127 gegaan maar de gitaartjes zijn nu 4 BPM lager ingespeeld.. dus 'k dacht misschien een beetje te middelen :)
Zang ga ik ook nog aanpakken in Cubase want ik vind die stretsch kwaliteit van Ableton (waar de track in opgenomen is) niet heel fraai.

Heel goed. Misschien wat veel cymbels en ik vind het einde ook minder passen voor deze track. Maar verder heel goed ja.

Energieke track, best wel gaaf. Wel drukjes misschien.
De vele symbals ja, dat mag iets minder imo. :D

Unaniem duidelijk... symbals weg en sambal bij :D Ga de overdadige crashes er ff uit ketsen

Thanx voor het luisteren :)

Gitaartjes lieten nog even op zich wachten maar heb wel aan het intro gesleuteld.. opbouw is nu wel beter denk ik.

Overdadige crashes zijn eruit gesloopt.. maar ben er nog niet uit of het nu misschien te schraal is.
Zang staat een stukkie harder maar vocalen moet ik nog ff beter zien te krijgen.. ga ik nog aan werken.

Breaks verderop zijn nog niet naar mijn zin.. maar begin vind ik wel iets beter zo. :)

Update is geupload op Soundcloud. :mega:

Ik vind hem leuk. De drums mogen van mij iets meer naar de voorgrond, en inderdaad minder van die crashes.

Nog minder crashes? had er al best wel veel uitgehaald.. :D Maar eh.. thanx Martino.. glad you like it :mega:

@brz: Zeker waar.. rides vallen ook onder de cymbals maar is toch meer een swingding.. Voor accenten werken crashes beter.... maar dat is een beetje vanuit het oogpunt van een drummer natuurlijk. :)

Ben nog even bezig geweest. Drums meer upfront gemixed.. Nog meer crashes eruit.. maar de breaks in het intro en verderop blijven suf.
Er mist zoveel in het mid-hoog maar ik moet nog even uitdokteren wat..

Lekker nummer Patrick. Erg fijn.

Probeer ook eens een dipje rond 1 khtz bij de vocals. Die klinken een beetje nasaal.

Ik vind de drums als geheel inderdaad ook nog niet lekker knallen. Ik denk dat het probleem voornamelijk in je snare /clap zit. Die knalt niet echt, probeer hem eens met een beetje oversturing. Je hebt een preamp toch? En anders een beetje oversturen op je mixer, als die daarvoor geschikt is.
Als je de snare lekker hebt, de hats en het andere hoog er omheen mixen.

De synths zitten elkaar ook een beetje in de weg. Ik duidelijke keuzes in het gewenste geluid. Bedenk eerst hoe het stuk van de plaat zou moeten klinken, wat er uit zou moeten springen. Plaats de rest dan in je hoofd ook ergens in de “ruimte”; achtergrond, voorgrond, breed, smal. Op die manier krijg je een beter gefocust nummer. Je vocals krijgen dan ongetwijfeld ook meer ruimte.

Back