Recuperate My Soul (trackje in wording)

Thanx chillstein. :)

@ Rob: dank voor je uitgebreide analyse.. Had em een tijd geleden gemaakt en dus onlangs weer onder handen genomen maar ben er nu toch wel achter dat bij de drums de kous best wel wringt.
Had (te) veel accenten gelegd met een crash maar die zijn er inmiddels voor een groot deel uit.

Qua arrangement heb ik het ook behoorlijk vol. Er zitten verschillende synths in die individueel weer andere akkoorden spelen maar met elkaar kweekt dat wel leuke harmonieën..
Een synth weglaten betekend dan ook weer een edit in de compositie, want ik wil de compositie eigenlijk het liefst zo houden.
Heb wel behoorlijk lopen spelen met de panning om zo een bepaald stereobeeld te creëren en de synths op gescheiden kanelen te houden.. maar verzadigd is het zeker ja.. misschien moet ik bepaalde geluiden toch iets dunner maken..

Ga nog es kijken of ik voor de snare wat meer knallends kan vinden.. :)

Weglaten van bepaalde partijen is volgens mij niet nodig, maar wel een streefbeeld voor het totaalplaatje. Het lijkt nu alsof je alles prominent in de mix wilt hebben. Met zoveel synthpartijen in de midrange botst dat. Als je meer bewust keuzes maakt mbt tot de partijen die op de voorgrond moeten kan je dat vervolgens uitwerken met ao
- panning,
- eq (ook highpass en lowpassfilter),
- reverb (denk ook aan de predelay, hoe meer hoe dichterbij iets lijkt)

Je hoeft dan niet weg te laten, maar kunt toch alles een "plek" geven in het ruimtelijke beeld.

Thanx Rob,

Het pannen was ik al wel wat mee bezig geweest. En, tot nu toe heb ik op de synthgroup, die alle akkoorden doet wel een HP gezet (wat ik eigenlijk standaard op alles behalve kick en bas doe).. maar misschien ook wat onderscheid maken in frequentie band tussen de partijen onderling...
In het begin heb ik de synths via de automation wat verloop qua HP freq meegegeven.. beetje die "French house touch".. misschien dat het verderop ook mooie versmeltingen van harmonieën oplevert :)

Back