Ensoniq Fizmo gezocht

Status
Please reply by conversation.
Wellicht de meest overpriced synth op de markt ?
En waarom ? dat ding klinkt echt voor geen meter.

Over dat laatste valt natuurlijk tot in de eeuwigheid over te twisten, maar ik denk dat de zeldzaamheid bijdraagt aan de groei vd vraagprijs. Ik heb zelf ook niet zoveel met de sound van de FIZMO maar ben wel in de beleving dat de FIZMO sounds kan maken nie je niet snel in een andere synth zal tegenkomen en daardoor dus echt wel een karakterbak is wat voor mij persoonlijk hem wel weer aantrekkelijk maakt.

Mwa.. klinkt voor geen meter, dat zou ik niet zeggen als je deze demo hebt gehoord.. :halleluja

Klinkt interresant, maar niet 2100 euro......800 euro oke.

Het is vooral de rackversie die erg duur wordt aangeboden steeds, gelukkig heb ik liever een keys uitvoering.

voor 800,- koop ik hem direct als hij in goede staat is. 8~

Laatste waarvan ik weet dat een vriend hem kocht was voor dat bedrag.......maar de markt is soms zo wazig dat ik wel kan roepen, maar dat het niet echt conform is.

800,- is een faire prijs denk ik voor wat het is, en de markt is knettergek geworden onlangs dus eentje vinden aan die prijs zal ook niet 1-2-3 lukken, maar ik heb geduld. :-)

Ik heb ook jarenlang zo'n rack gehad. Inderdaad een erg eigenzinnige synth waar je leuke dingen mee kon doen, maar de mijne werd geplaagd door een bug die het uiteindelijk toch wel voor me verpestte. Tijdens het programmeren kon zo maar ineens de pitch van de oscillators aan de haal gaan en dat resulteerde er meestal in dat ik gewoon mijn patch kwijt was. Werd je niet vrolijk van.

Op een gegeven moment heb ik hem verkocht aan iemand (volgens mij ergens in het Oosten van het land) die Fizmo's verzamelde leek het wel....hij had er een stuk of vier van staan geloof ik. Maakte zich ook niet druk om die storing die de mijne had, gek genoeg :)

Mwa.. klinkt voor geen meter, dat zou ik niet zeggen als je deze demo hebt gehoord.. :halleluja

http://www.youtube.com/watch?v=rJp9g7Aknsk

Klinkt een beetje als een DX7IID meets een Kawai K1 meets een JV2080 ofzoiets
en een tikkeltje Yamaha SY22/ SY35

waren er nog andere synths met die transwave synthese? Want dit was transwave 2 ofzo, was transwave 1 die SQ80 etc?

Ik vind het allemaal wel mooi klinken moet ik zeggen.
Wat ik me afvraag is of zulk soort sounds niet te maken zijn met een klassieke subtractieve synth en een berg FX.
Zou dat lukken?

Ik ga het iig eens proberen ..

Klinkt een beetje als een DX7IID meets een Kawai K1 meets een JV2080 ofzoiets
en een tikkeltje Yamaha SY22/ SY35

waren er nog andere synths met die transwave synthese? Want dit was transwave 2 ofzo, was transwave 1 die SQ80 etc?

De asr-10 kan ook transwaven... Ooit nog eens mee gaan stoeien...

De ESQ-1 en SQ80 zijn geen transwave synths. De SD-1, VFX, TS-10 en 12 wel.

Ja, de ASR-10 en EPS-16Plus kunnen ook transwaven. Wat ik tot nu daarvan begrijp is dat je dan een sample moet laden in Software die Audioterm heet. Hierin kan je die sample in cycles hakken, opslaan op je Ensoniq geformateerde disk en laden in je sampler.

Ik ben ook benieuwd. Ook nog niet geprobeerd.

Nou.... ruim 3 maanden na mijn eigen post hier kan ik melden dat Transwaves van je eigen samples maken best goed werkt.

Zijn er hier nog anderen die dat doen?

Status
Please reply by conversation.
Back