Absolute zero probleem

boestaman

Stamgast
Zit ik lekker muziek te maken op een zacht niveau, kapt opeens mijn linker tweeter ermee:(

Waar kan dit aanliggen ? Het lijkt me sterk dat ik ze opgeblazen heb want het volume was echt heel laag.

Zitten er toevallig zekeringen die het niet meer goed doen ?!?

Wie helpt me met dit probleem ?

Thanx

Hmm.. dat is vreemd.. misschien is de interne bekabeling losgekomen? Weet niet hoe die dingen er van binnen uitzien, maar er zijn een hoop fabrikanten (ook de duurdere) die hun drivers met klem- of vergelijkbare sluitingen bekabelen. Wellicht is het gewoon een kwestie van dom pechhebben?

Andere mogelijkheid is als je op 1 of andere manier het voor elkaar hebt gekregen om gelijkspanning op die speaker te zetten. Bijvoorbeeld met een gare sampler + sample waarbij het eindpunt niet op de nullijn uitkomt of sluiting ergens in je apparatuur. ook een zeer zeer lage blokgolf kan problemen veroorzaken. Bij lagere volumes kan de gelijkspanning en de daarbijbehorende "stilstand" van de driver nog altijd voldoende zijn om 'm te slopen. Een goede (eindversterker) is echter uitgerust met een DC beveiliging. Die schakelt de speakers uit voordat het mis gaat :geslaagd:

probleem

probleem

je scheidingfilyter wat geblobbeerd is...(wat je laag en hoog scheid in de box zelf)

je balance van je versterker...Denon heeft er ook een handje van als je de volume zacht zet dan pant ie niet goed.

Optie een:::zet je master laag(je neemt meestal pas aan het eind op toch) en je volume op je amp hoger...

Back