Bestaat deze synth?

DungBeatle

Ouwe rot
minstens 4-octaven kbd, met aftertouch
knobs/function verhouding benaderd 1-to-1
minstens 6-voice polyphony
3 oscillators per voice
oscillator heeft sine, tri, saw, square, noise maar ook wavetables, FM, ring mod
minstens 2 LFOs per voice
minstens 2 filters (selecteerbaar low, band, high) per voice
minstens 1 EG per filter, minstens 1 EG voor amplifier (dus minstens 3 EGs per voice)
arpeggiator
step & real-time sequencer, minstens 32 steps, minstens 8 tracks
minstens 250 factory presets, met mogelijkheid om presets te raten (zoals iTunes sterren)
glide/portamento, minstens max 10 sec
extensive modulation matrix
ingebouwde effects (minstens reverb, delay, chorus)

Bestaat er zo'n beest in hardware vorm? (analoog vs digitaal niet belangrijk)

oscillator heeft sine, tri, saw, square, noise maar ook wavetables, FM, ring mod
Tja, dat kun je vergeten tenzij het een virtueel analoge machine mag zijn.

met mogelijkheid om presets te raten (zoals iTunes sterren)
Er zijn verdomd weinig synthesizers die dit hebben.

Bestaat er zo'n beest in hardware vorm? (analoog vs digitaal niet belangrijk)
Een Waldorf Q keys, maar die heeft alleen wavetables voor oscillator 1 en 2, maar wel 3 oscillators.

Denk dat de Alesis Andromeda nog het dichtst in de buurt komt van je dream synth specs

Hmm... qua Waldorf Q.. Sound on Sound magazine had er nogal veel kritiek over. Zeker de kritiek dat er functionaliteit niet of slecht geïmplementeerd is, dat klinkt mij heel gelijkaardig met een andere "super" synth die ook door de fabrikant opgehemeld werd voor de verkoop, maar na de verkoop niet waar maakte: Arturia's Origin (ik heb de Desktop, en het is een pijniging ermee te werken als je vergelijkt wat er beloofd werd, en waar de firmware is blijven plakken).

Met een Nord Modular G2 kom je denk ik een aardig eind in de buurt van die specs. Ik heb 'm zelf niet maar geloof dat je dan alleen de wavetables en wat van de FX zou missen.

Nord Modular G2 heeft veeeel te weinig knopjes.. wat me weeral doet denken aan mijn Origin. Die heeft knoppen voor Oscillator, Filter en LFO... MAAR deze zijn niet hard gekoppeld aan echt onderliggende bouwstenen, maar wel assignable. Met als resultaat, in de praktijk, dat je nooit goed weet waaraan 80% van de Origin knoppen gekoppeld zijn, en da's echt het tegengestelde van het 1-to-1 ideaal.

Als het digitaal mag zijn, we "knobs/function verhouding benaderd 1-to-1" en "step & real-time sequencer" even vergeten of versimpelen dan heb je het volgens mij over een Virus TI.

Nord Modular G2 heeft veeeel te weinig knopjes.. .
Klopt, maar hang er een simpele midi controller aan met veel knopjes (Behringer?) en dat lijkt me overkomelijk zeker in een studio situatie. Doe ik ook met de G1. Zeker als je patches (models) maakt waarbij de knoppen steeds dezelfde functie hebben dan is dat een alternatief. En een uitermate flexibele machine waar je alles van kunt maken wat je wil...

Hmm... qua Waldorf Q.. Sound on Sound magazine had er nogal veel kritiek over.

Dan heb je hoogstwaarschijnlijk de review gelezen toen de eerste versie van het OS er op stond. Versie 3.00 die ik op mijn Q rack had, daar werkte alles prima op, en de Q rack en Q keys hebben hetzelfde OS.

Als je de non plus ultra wil, kijk dan ook naar de http://www.johnbowen.com/solaris-specifications.html

Er zit een stepsequencer in en je krijgt zelfs maar liefst 4 oscillators!

andromeda, behalve de wavetabels...
en de presets raten, maar je kan ze wel per 10 onderverdelen .
tis toch wel een fijne synth als je het zo op een rij ziet staan

Zowel een Andromeda als een 002/008 vallen af want die hebben maar twee oscillators.

Inderdaad
Wel 2 suboscilatoren erbij

Een blofeld komt toch echt 90% + in de buurt, behalve die sequenser dan maar wel een arpeggiator...en geen preset "raten" maar waarom je dat in godesnaam zou willen hebben...als je toondoof bent dan kan je zien of het een goed geluid is ofzo :?:D

Een blofeld komt toch echt 90% + in de buurt, behalve die sequenser dan maar wel een arpeggiator...en geen preset "raten" maar waarom je dat in godesnaam zou willen hebben...als je toondoof bent dan kan je zien of het een goed geluid is ofzo :?:D

Een blofeld heeft bij lange na niet 1-knob-per-function.
Denk gewoon dat hij niet bestaat. Gat in de markt :)

Back