Bestaat deze synth?

Waarom moet dat allemaal in 1 synth zitten?
Waarom 250 factory presets?
Waarom 8 tracks sequencer als -ie niet multitimbraal hoeft te zijn (vergeten?)
Waarom geen EG op de oscillators (vergeten?)
Waarom geen notch of band reject filter (vergeten?)
Waarom geen specificatie voor steilheid van filter (1, 2, 3, 4, 6, 8-pole, vergeten?)
Geen wensen voor de golfvormen van de LFO's, segmenten van de EGs? Loopable EGs? Kleur van de noise?
Kom op zeg, drink toch Westmalle.

Tripel_Karmeliet_beer_Bosteels900.jpg

Met de Virus TI kun je bijna alles wat je noemt, alleen heeft die veel meer functies dan knoppen. De Nord Lead 4 kan ook veel, die heeft ook nog voor elke functie zo'n beetje een knop.

Je vraagt drie punten, de vrouwen die ik ken hebben er maar twee. Behalve die ene uit Total Recall dan.

Terug naar de OP dan maar: het belangrijkste vraagteken in je wensenlijst (los van het raten van presets wat ik persoonlijk een wel heel banaal detail vind) is waarom je een 8 track sequencer wil als je geen multi-timbraliteit vraagt. Als dat er ook bij moet, zet je dat best expliciet in de wensenlijst.

Verder denk ik niet dat deze synth een gat in de markt is. Een gat in onze setup waarschijnlijk wel, maar daarnaast een zodanig gat ik het budget dat hij geen gat in de markt meer is. :)

Met de Dave Smith Prophet 12 kom je ook een heel eind. De arpeggiator kan een aantal stappen onthouden, ik weet niet hoeveel, maar minstens 16.

De Korg Radias komt wel heeeeeeel dicht in de buurt!

Heeft alleen geen echte wavetables, maar wel samples die te gebruiken zijn als source. Daarbij niet volledig 1 op 1 functies, maar wel heeeeeeel veel knoppen en encoders!

Denk dat een Schmidt Analog Synth nog het beste in de buurt komt, maar dan ben je wel €250000 lichter....

Blofeld, Ipad x2 of 3, midimerger doosje, heel veel tuna knobs en een handige harry die het allemaal in 1 kast kan bouwen. Ik ben niet die handige harry trouwens...

de esq1 / sq80, alleen hebben deze een LPF
verder zo'n beetje alles van je lijstje

...behalve een knop/controller per functie.
Virus TI Kb tikt volgens mij nog de meeste vinkvakjes aan in de originele vraag.

Back