Sampling keyboard/synth

Status
Please reply by conversation.

Wootson

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een sampling keyboard/synth met een line input en in ieder geval ADSR (of AR) parameters. Zaken als een arpeggiator, effecten, filter en dergelijke, maken het natuurlijk extra interessant. De grootte van de toetsen maakt in principe niets uit. Deze zal gebruikt worden voor het testen van melodieën/akkoorden, en om zelf allerlei samples/loops te creëren die gebruikt kunnen worden in een Korg Volca Sample. Qua budget denk ik aan maximaal €100.

Op deze site staan een aantal exemplaren vermeld: http://www.casiosk1.com/. De Yamaha varianten zijn volgens mij iets uitgebreider dan die van Casio. Maar hier op Synthforum zijn zeker een paar echte kenners aanwezig van dit soort instrumenten die daar meer over kunnen vertellen. Gezien de leeftijd van de meeste apparaten ben ik toch ietwat voorzichtig. Zijn er mensen die tips hebben over wat wel/niet te kopen?

De Yamaha DJX is volgens mij ook een leuke optie.

Nieuw is er vrij weinig te koop op dit gebied. Volgens mij alleen de Casio CTK-2400, LK-175 en LK-260. En qua aanpasbaarheid van de geluiden zijn die vrij karig.

Wel eens aan een Zoom samletrak gedacht? Je kan een sample over de pads spreiden en zo melodieen spelen. Dat kunnen de Boss/Roland phrase samplertjes bivoorbeeld niet.
Heb je een compacter machientje als die oude casio's, en dan je kan er veel meer mee, oa resamplen..

Het voorstel van reddread houd ik even in gedachten. Verder kwam nog nog een Casio DM-100 voorbij op Synthforum, welke ook heel leuk lijkt. Deze heeft een ingebouwde SK-5.

Ik ben echt op zoek naar iets met een keyboard i.p.v. zo'n gebruikelijke sampler layout met pads. Melodieën spelen daarmee word al raar omdat er te weinig pads zijn, en akkoorden spelen zal nog vreemder zijn.

of iets bijleggen, de DJ70 (v2) is een gave sampler met keyboard..

Heb eens even gekeken in de handleidingen van de VSS-200 en de DM-100, en die zijn eigenlijk wat te groot om hier op het bureau nog erbij te plaatsen. Het moet dus echt zo'n klein ding zijn met minitoetsen.

De Korg microSampler is wel ideaal qua functionaliteiten (grootte weet ik even niet), alleen de prijs is er ook naar. Het is maar voor simpele zaken bedoeld, dus ben niet van plan om er veel aan uit te geven. Het is de bedoeling om waveforms van Korg DSN-12 en M01D te kunnen samplen en zo melodieën en akkoorden te testen. Deze verwerk ik dan later in die programma's.

Mocht iemand een Yamaha VSS-30 willen verkopen, dan hoor ik dat graag. Die lijkt in ieder geval interessanter dan de Casio SK serie.

Mocht iemand een Yamaha VSS-30 willen verkopen, dan hoor ik dat graag. Die lijkt in ieder geval interessanter dan de Casio SK serie.

Ik stuur je een pb voor het geval je nog op zoek ben, ik hak de knoop na jaren door hem te willen verkopen aan iemand die ook mag ontdekken dat die vss-30 geen speelgoed is

Gezien de leeftijd van dit soort apparaten ben ik toch een beetje huiverig voor gebreken. Vandaar dat ik zelf graag voor de koop een aantal zaken wil uittesten. Verzenden is dus geen optie en daarom moet het enigszins in de buurt zijn van Geleen (Zuid-Limburg).

Status
Please reply by conversation.
Back