Elektron Analog Four Minor Chords voor dub techno

Scart

Noodle till you die
Ik bezit sinds kort een Elektron Analog Four waar ik super tevreden mee ben.

Ik maakte voorheen veel muziek in Ableton en Maschine (studio) waar ik veel met samples werkte.

Sinds ik met de Analog Four werk heb ik in korte tijd een aantal synths gekocht maar ben echt een beginner dus wellicht komt dit noobie over....

Maar goed stomme vragen bestaan volgens mij niet

Ik doe/ deed voornamelijk alles op gehoor omdat ik weinig muziektheorie kennis heb. (Noten lezen wat is dat:))

Nu wil ik met de A4 mineur akkoorden maken zonder mijn polyfonie op te geven.

Er zijn 4 voices waar elke voice twee oscillators heeft en een sub osc die ik op 5th kan zetten.

Hoe kan ik mijn oscillators tunen zodat ik mineur akkoorden krijg om dubtechno

chords te maken?

Zijn er tevens gebruikers die wat tips hebben omtrent te gebruiken waveforms, adsr enveloppe voor zowel filter als AMP. En het gebruik van LFO's op deze Elektron reus?

Hoop wat goeie tips te ontvangen, bij voorbaat al dank

AJ

kijk zo kom ik ergens:)

@ TBN kan ik vanuit deze oscillator tuning meer variaties maken, of is het vanaf hier een kwestie welke noot je gebruikt wat vervolgens het desbetreffende mineur akkoord geeft?

@ SB-SIX wat super grappig dit, ik heb al je Analog Four video's meerdere malen bekeken echt super!!!
Ik wist niet dat je uit nederland kwam en dat je tevens hier op het forum actief bent. Echt suoer wat je allemaal laat zien en heel leerzaam. Zou bijna willen vragen of ik niet eens een workshop bij je kan krijgen denk dat ik heeeeeel veel van je kan leren...
Ik ben zoals aangaf een redelijke beginner als het om synthesizers gaat en ben eager to learn. Kun je iets meer tips geven omtrent envelope settings en filter gebruik?

AJ

kijk zo kom ik ergens:)

@ SB-SIX Zou bijna willen vragen of ik niet eens een workshop bij je kan krijgen

Goed voorstel, kom dan zeker ook ;)

Wellicht via Bax (of andere muziekwinkel) organiseren, bereik je een breder publiek (interessant voor beide) alleen is Goes alles behalve een centrale plek...

Jammer, ik kan onmogelijk morgen... wel vrij maar 4 dochters (én die gaan NIET mee ;)

Door de weeks (avonden) zou (voor mij althans) ook een optie kunnen zijn en als ik me niet vergis staat de zolder van SB-SIX centraal in het midden van het land...

Ik weet niet hoeveel plekjes er zijn maar ik meld me bij deze ook graag aan als geïnteresseerde!

Ook ik ben zeer geinteresseerd in een A4 workshop!

Zou tof zijn als lukt om dat keer in te plannen met wat mensen hier

Hallo allen,

Ik heb ook wel interesse in een Analog meeting.
Ik heb een PA-set en een loods, locatie Spijkenisse.

Goed plan SB-6. Ik kan alleen op zondagen. We kunnen dan wel op tijd beginnen en tot laat door, niemand die last heeft van de herrie. Alle voorzieningen zijn aanwezig. Als iedereen z'n eigen drankje en boterhammetje meeneemt moet het een leuk daagje kunnen worden :)

Back