Kun je dat eens uitleggen van die lijnarray aub ?
Moehahah, precies wat ik dacht :-)
Op een conventioneel systeem heeft een bandje net zo veel kanalen nodig dan op een line-array. Al de jeugd van tegenwoordig weet alleen niet beter dat boxen in een gebogen banaan onder elkaar aan het dak hangen.. kamfilters bestaan niet en je gain aanzetten en schuifjes open drukken en klaaaaaaaaaaaaaaar.
Zweten zullen jullie, op een gestapelde PA met oud hout.... waarbij de punten alles behalve op een plek uitkomen omdat de "PA boer" boxen stapelt voor boeren. Sta je het eerste uur je rug te breken met twee man om al die boxen uit te lijnen, vervolgens ben je bij aan het EQen omdat er anders niet echt uit komt wat je wil horen...
Dus........
Ik zie in onze kleine zaal iemand ook gerust een Soundcraft Vi6 stagerack vol drukken met XLR's. Typhoon bijvoorbeeld, prik lijstje van 48 geloof ik.
Drums is veel, maar is ook afhankelijk van hoeveel geluid je terug krijgt van het podium. Bass direct out, bass mic op twee plekken. Snare top, bottom. Kick in de kick (boem) en kick voor de kick (plok) gitaren zomaar twee stuks, synths, oooooooooo leuk, 8 Di's voor je toetsen.........
Ik heb 36 mono en 4 stereo kanalen op zolder. 8 returns voor FX in mijn geval, en 8 auxen. Mijn zoldertje is niet zo heel groot, mijn synth collectie ook niet, maar ik heb zo'n 6 kanalen over.