Printplaten maker gezocht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

VL7

Al vintage van mijzelf
Hoi,
Wie wil tegen betaling uiteraard twee grote printplaten voor mij maken?
Eentje 60 x 18 en de andere 48 x 18 cm.
Alleen de soldeerkant is nodig.
Ik lees het graag!

ik begrijip dat "iedereen" dat tegenwoordig in China liet doen bij bedrijven als http://www.pcbway.com. online het ontwerp insturen, paar dollars betalen en dan spannend afwachten of ze er iets van gebakken hebben! Nota bene: ik heb geen idee of deze specifieke fabrikant goed is. Een Google naar "pcb fab china" levert een hele lijst op

Wowsers! 60x18, met tonertransfer zal dat niet mee gaan vallen, je moet er een berg hitte inbrengen om alle toner erop te krijgen. Zal wel aardig bol gaan staan.
De el cheapo chinese suppliers zijn bij zulke afmetingen ook duur (die kopen bij een fab de hoekjes en gaatjes van veel grotere panels).
Kun je hem niet opdelen in vijven of zo?

Hi,
Bedankt voor de reacties!
China had ik al gehoord.
Safe pcb rekent ongeveer €250 voor beide pcb's.
Probleem is echter dat ze digitaal aangeleverd willen krijgen..
Het zijn grote lappen en helaas niet kleiner te maken.
Dus, als er iemand is die het kan voor dat geld dan zou ik heel erg blij zijn.
Heeft ook geen haast.

Zo maak ik tot op heden ook succesvol printjes maar 60cm x 18cm?! Je moet de toner d.m.v een strijkijzer overbrengen. Het oppervlakte van de gemiddelde strijkijzer dekt deze grote niet. Dit wordt een enorme uitdaging om gelijkmatig alle banen over te brengen.
Weet natuurlijk niet hoe de pcb er uit moet zien maar bedenk nog even goed of dit voor dit formaat het beste idee van Nederland is.

Ik heb een heatpress thuis staan, iets groter dan A3 formaat.....als je weet hoe het moet kan je langskomen.

Is de print niet in kleinere stukken te hakken? Heb je wellicht een plaatje? Kleine printjes kosten in China erg weinig om te maken en het resultaat is veel professioneler dan een zelfgeëtste print.

Ik heb goede ervaringen met iTead, Seeedstudio, PCBCart en dirtypcb.com maar nog nooit zoiets groots laten maken.

Hmmm, als ik zo naar het voorbeeld kijk, is het een simpel printje met brede sporen waarbij er allerlei aantastingen zijn te zien. Lukt deze methode ook bij prints die hele smalle lijnen kent?

het verbaasde me hoe goed dit eigenlijk werkt, als je de print en de transfer echt niet laat bewegen staat er een tonerafdruk met de resolutie van de gebruikte laserprinter op je koper! het papier wat bij mij vaak ook een beetje achterblijft kan je met behoorlijk wat kracht verwijderen zonder de toner laag gelijk weg te poetsen. Als je het etsten goed in de gaten houdt heb je redelijk strakke koperbanen over, het etsen gaat wel iets onder de rand dus je verliest wel een paar tiende millimeter. Grootste nadeel is dat niet iedere transferpoging een complete transfer overbrengt en je dus of weer helemaal opnieuw moet beginnen of banen moet herstellen met je Edding of Sharpie. Kortom goede low budged oplossing voor wie meer geduld dan geld heeft.

En dan heb je het nog niet eens over het boren van de gaatjes. Dat vind ik eigenlijk nog het meest vervelende van zelf etsen.
Al met al denk ik niet dat het veel uitmaakt of je een 10 bij 10cm plaatje of een 50 bij 50 plaatje hebt, als je het papier aan de randjes vast plakt met een paar stukjes plakband kun je met een strijkijzer de toner-transfer wel doen.

Ja, die zijn dan geboord en als je dubbelzijdig neemt ook doorgemetaliseerd, als dan niet verguld (kost $20 extra).
Voor een voorbeeld:
Zie mijn draad over de linndrum pitch modificatie in de handtekening. Laatste foto is een board door Iteadstudios gemaakt.

Dat is helemaal waar. Echter, Een proefstrook maken met verschillende tijden is een must voor een optimaal resultaat wanneer er hele smalle baantjes in het ontwerp zitten. Ook het ontwikkelen is kritisch en bij het etsen dient er een temperatuur te zijn die van invloed is. Ook dient in het etsbad de oplossing te stromen.
Het proces is opzich eenvoudig maar als je het nog nooit gedaan hebt, dan kijk je tegen een berg aan factoren op.
Eenmaal wijzer in de praktijk blijk het een goede methode te zijn om zelf een print te maken zonder er weken op te moeten wachten zoals bij de Chinese producenten.

Tja, en dat dat boren van de gaatjes: ik ben er klaar mee na het boren van ontelbare duizenden gaatjes door de jaren maar, voor iets kleins doe ik het graag - ik kan dan meteen aan de slag.

:slotje:Ik heb een andere Mesa Boogie gevonden die gebruikt gaat worden dus:slotje:
Hartelijk dank voor alle adviezen, nooit weg natuurlijk!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back