[Akai] Akai MPC 60 vraagje

Graafmachine

- MPC 60 Pimp -
Oke,

Ik heb dus een mpc 60 gekocht, fijn ding. Maar nu loop ik tegen het volgende aan;

a: timing correct; wie kan mij hier nou eens wat over vertellen? Als ik mijn snare inspeel dan gaat ie hem automatisch corrigeren (tenzij ik het uitzet natuurlijk)... het gekke is dat als ik de snare dan terugluister, hij hem een fractie van een seconde later dan de hihat legt???
Ik kan het natuurlijk zelf inspelen zonder correctie, maar ik vroeg mij dit toch af.

b: als ik de drums heb ingespeeld, hoe krijg ik dan die houterigheid eruit? ik heb het geprobeerd met shuffle en shift amount, maar dan komen er soms hele andere dingen uit?

c: als ik iets anders dan drum wil samplen (bijv. een bassline); hoe kan ik dat het beste doen, want als ik hem terugluister dan hoor die line nauwelijks. met andere woorden wat zijn de beste instellingen om dit te samplen?

pleez help, want ik wil het bovenstaande gewoon echt weten!!!

laterzzz,

graaf vet

Re: MPC 60 vraagje

Re: MPC 60 vraagje

Origineel geplaatst door Graafmachine
Oke,

Ik heb dus een mpc 60 gekocht, fijn ding. Maar nu loop ik tegen het volgende aan;

a: timing correct; wie kan mij hier nou eens wat over vertellen? Als ik mijn snare inspeel dan gaat ie hem automatisch corrigeren (tenzij ik het uitzet natuurlijk)... het gekke is dat als ik de snare dan terugluister, hij hem een fractie van een seconde later dan de hihat legt???
Ik kan het natuurlijk zelf inspelen zonder correctie, maar ik vroeg mij dit toch af.

dit is dus de veel gehypede MPC swing ben ik bang voor je...

b: als ik de drums heb ingespeeld, hoe krijg ik dan die houterigheid eruit? ik heb het geprobeerd met shuffle en shift amount, maar dan komen er soms hele andere dingen uit?

quantize uitzetten of heel fijn zetten en zelf gewoon groefend inspelen....en idd experimenteren met shuffle en swing etc. maar de basis moet je zelf goed doen

c: als ik iets anders dan drum wil samplen (bijv. een bassline); hoe kan ik dat het beste doen, want als ik hem terugluister dan hoor die line nauwelijks. met andere woorden wat zijn de beste instellingen om dit te samplen?

zo hard mogelijk, net tegen oversturen van de inputs aan...compressie wil nog wel eens helpen om de dynamiek wat te verminderen waardoor je de basline harder kan afspelen zonder oversturing in de peaks....en je mix goed zetten, dus je drums wat zachter ipv je basline harder..

verwacht overigens niet dat je binnen 1 weekje zo'n bak onder de knie hebt, je moet er wel tijd en effort in steken..

succes, Olaf

He!!

Wat vet dat je het me uitlegt, heb je zelf ook zo'n ding?
Nogmaals ontzettend bedankt, heb je msn ofzo??

Later,

Graaf vet

Timing correct

Timing correct

Zeker voor het maken van freaky sequencjes is die timing correct echt heel stoer. Je kunt er hele absurde resultaten mee bewerkstelligen (waar je zelf al achterkwam).

Wij hebben hier een MSQ700 van Roland staan die ook een dergelijke functie heeft.. echt lachen!

Ik heb van de week een heuze mpc60 mogen aanraken, wauw! wat ziet dat ding er degelijk uit. Maar ik heb dus precies hetzelfde meegemaakt als de TS
Ik speel erg 'strak' en ik drum. Als ik bv een drumpatroon inspeelde op die machine,
kick-snare klinkt het Ok. maar zodra het na 2 maten 'loept' en de timing correct eroverheen zit, dan gaan die drumhits alle kanten op? Vooral die laatste 'tik' wil nooit mooi in de loop. Hoe kan dit?

Ik heb volgens mij alle quantize functies geprobeerd tot mijn spijt. Ik snap dan ook nog niks over die midi timing en hoe het werkt. Iemand een idee?
Ik kan dus wel een loop direkt opnemen en dat loopen in cooledit en dat klinkt zoiets als :yamaha::walker::mexico:
Maar als ik die timing correct aanraak, issie verpest :erm:

Tkan ook zijn dat er teveel air voor je drum hits zit
daardoor kan je ook rare timing problemen krijgen
Kwa swing zou ik gewoon experimenteren met de swing functie bij quantizen
daar kun je veel mee bereiken
ook gewoon dingen losinspelen kan lekkere resultaat geven

'k heb met cooledit op een laptop de drumhits afzonderlijk ge-cued
En de machine automatisch laten samplen als er geluid binnem kwam.

Nog andere suggesties?

Back