Roland SH3a

Het Catawiki systeem kennende kan je hem omder de 750€ sowieso niet kopen, er is een reserve price ingezet.

En voor minder dan de Catawiki reserve price kan je hem elders (wink wink nudge nudge) ook gewoon kopen. Misschien wel zonder de muziekstandaard, for what it's worth.

Ja, die hier op het forum staat ziet er nog wel wat beter uit, ook een nette prijs.
Het Catawiki systeem kennende kan je hem omder de 750€ sowieso niet kopen, er is een reserve price ingezet.
Dan denk ik dat je het systeem niet goed kent... ;) Ik heb al meerdere dingen via Catawiki gekocht, de reserve price is niet per definitie de schatting van de veilingmeester die je ziet staan. Over het algemeen ligt die daar een stuk(je) onder. De echte reserve price weet je eigenlijk pas als de melding verschijnt dat de reserve price bereikt is.

Catawiki...schiet lekker op! Niet dus...En de veilingmeester heeft er ook niet zo veel kaas van gegeten, waarde tussen de 775 en 1295?? Joep van Egmond heet ie, is dat niet de man van de Egmond gitaren familie en ex eigenaar van Musica?

Catawiki...schiet lekker op! Niet dus...
Waarom schiet dat niet op? Ik heb er al vaker gekocht, prima veiling, nooit problemen mee gehad. In ieder geval niet die hoge veilingkosten die je bij andere (bv BVA) ziet. En die schatting, tja... Soms willen ze inderdaad nog wel eens te hoog inschatten, maar wat maakt dat uit? Dat is niet wat je er per definitie voor betaald. Die hier op het forum te koop staat moet 700 opbrengen, dan is een schatting vanaf 775 toch niet zo heel ver er vanaf?

Waarom schiet dat niet op? Ik heb er al vaker gekocht, prima veiling, nooit problemen mee gehad. In ieder geval niet die hoge veilingkosten die je bij andere (bv BVA) ziet. En die schatting, tja... Soms willen ze inderdaad nog wel eens te hoog inschatten, maar wat maakt dat uit? Dat is niet wat je er per definitie voor betaald. Die hier op het forum te koop staat moet 700 opbrengen, dan is een schatting vanaf 775 toch niet zo heel ver er vanaf?

Ok misschien heb je gelijk.

Gangbare prijs voor een nette SH3a is 400 euro een idioot die er meer voor geeft :engel:
Tenzij er een nuttige modificatie is aangebracht zoals midi inbouw en een volledige service beurt is gedaan waaronder nieuwe elco's.

Laatst gewijzigd:
Ja, die hier op het forum staat ziet er nog wel wat beter uit, ook een nette prijs.

Dan denk ik dat je het systeem niet goed kent... ;) Ik heb al meerdere dingen via Catawiki gekocht, de reserve price is niet per definitie de schatting van de veilingmeester die je ziet staan. Over het algemeen ligt die daar een stuk(je) onder. De echte reserve price weet je eigenlijk pas als de melding verschijnt dat de reserve price bereikt is.

Ik denk dat het een beetje van veilingmeester tot veilingmeester afhangt. Ik heb op Catawiki nog nooit bij muziekinstrumenten gekocht. Maar bij bv militaria is de reserve price bijna altijd heel erg in de buurt van de ondergrens van de schatting. Vandaar mijn conclusie. Het is natuurlijk geen vaste regel, dus deze veilingmeester kan het anders aanpakken.

Ik denk dat het een beetje van veilingmeester tot veilingmeester afhangt. Ik heb op Catawiki nog nooit bij muziekinstrumenten gekocht. Maar bij bv militaria is de reserve price bijna altijd heel erg in de buurt van de ondergrens van de schatting. Vandaar mijn conclusie. Het is natuurlijk geen vaste regel, dus deze veilingmeester kan het anders aanpakken.
De reserve price lag blijkbaar op 700,- in dit geval, de hoogste bieder heeft nog over zijn eigen bod van 650,- moeten bieden om de reserve price aan te tikken. De FAQ m.b.t. het aanbieden van kavels zegt:
Indien de veilingmeester akkoord is met uw reserve price voert hij een minimale en maximale prijsindicatie in waartussen hij de opbrengst verwacht. Deze schatting wordt bij het kavel vermeld. Bij het kavel vermelde schattingen zijn niet meer dan een ruwe indicatie en bieden geen garantie voor de werkelijke waarde.
Dus in principe kan de schatting en de reserve price uit elkaar liggen, hangt er inderdaad waarschijnlijk een beetje van af hoe goed de veilingmeester is m.b.t. het inschatten van de waarde.

Of die SH3a de 763,- exclusief verzendkosten waard is, is natuurlijk een tweede... Degene die 'm gekocht heeft zou hier op het forum iig goedkoper uit zijn geweest. ;)

Back