Geen idee (writers block)

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
:eureka:Niet klaar, geen idee, vage meuk, writers block, headdesken, ook wel leuk, friszel sjiszel en ja meer dan 9 minuten dark ambient/drones/score/techno meuk.

*einde is te lang (ik weet het) :D

Graag:

Opinie
Tips
Leukigheidjes
Verse koffiebonen uit Quatamala :koffie:
Paar kilo drop :D
Stom geneuzel

https://soundcloud.com/warehousegrooves/a-bit-stranger-test-edit

Het is het soort van coma/hyper slaapverwekkende/wakkerschrikmuziek waar je tegen moet kunnen.
Het beviel me hier prima!
Het enige dat misschien een beetje ontbrak was een fatsoenlijke baslijn.

Thanks guys :)

Bassline zat/zit in de planning (zowel dikke dingest als vage 303 lijntjes)
Dank je voor je bevestiging Trag :okdan:

Aan het eind ook het een en ander gaat veranderen :geslaagd:

Ja, een diepe bassline zal zeker niet verkeerd zijn. Goede vibe en lekker mysterieus. Het zal goed kunnen werken voor een travel-film.

Ga zeker zo door!

Dank je Paabs :)

Had er (door het plaatsen) even een soort van afstand genomen en hoor nu andere dingen dan waar ik tijdens het creëer proces mee bezig was..... normaal laat ik het even bezinken maar wou er niet te veel meer aan sleutelen (wat ik dus wel ga doen) :D

Een travel film zal het wel niet worden, of het moet een duistere bestemming zijn :D

Vond het intro wel een beetje lang (voordat het opgang kwam.. ) maar toen zat ie wel gelijk goed qua "bang!" :) (Best jammer dat zo'n SC dat al visueel verraad.. luister je toch anders)

Sfeertje is wel erg lekker.. lekker mystic.. en dat tussenstukje is een erg aangename fase..
Het geheel is behoorlijk wet.. maar de klank van de reverb is lekker (gokje.. Ableton??)

Ik vind em goed :mega:

Dank je Paabs :)

Had er (door het plaatsen) even een soort van afstand genomen en hoor nu andere dingen dan waar ik tijdens het creëer proces mee bezig was..... normaal laat ik het even bezinken maar wou er niet te veel meer aan sleutelen (wat ik dus wel ga doen) :D

Een travel film zal het wel niet worden, of het moet een duistere bestemming zijn :D

Een travel-film midden in de nacht, jazeker. Pak de Transiverian van Moskou naar China en je hebt het plaatje compleet.

Vond het intro wel een beetje lang (voordat het opgang kwam.. ) maar toen zat ie wel gelijk goed qua "bang!" :) (Best jammer dat zo'n SC dat al visueel verraad.. luister je toch anders)

Sfeertje is wel erg lekker.. lekker mystic.. en dat tussenstukje is een erg aangename fase..
Het geheel is behoorlijk wet.. maar de klank van de reverb is lekker (gokje.. Ableton??)

Ik vind em goed :mega:

Soms moet je gewoon even ergens de tijd voor nemen Zakmes :) even relaxed in je favoriete stoel hangen, luisterend naar een fijn/raar muzakje voor het los barst (of zoiets) :W

Visueel muziek lezen is een MF soms :D
De "stabs" en bijna alle vocalen zijn deels wet
DAW: Ableton 8 (geen gebruik makend van de onboard effecten) *enige wat ik soms wel eens gebruik is de pitch van Ableton (makes live easier)
Reverb = Valhalla Uber Mod en wellicht een oudere drone met de RV70/MPX500/MiniverbIII/GX700.

Damn! Wat nou writers block?! Dikke trip dit hoor. Het is geen track, maar gewoon een luisterboek. En als je het op die manier beschouwt, issie gewoon af. Maar als het een issue voor je is, dan zou ik de track lekker in tweeën knippen. De tweede track begint dan waar het tweede deel met de beats aanvangt. Zet het mes erin. Deel 1 is dan gewoon af namelijk.

Deel 2 kan op zichzelf staan, maar dan zou ik het melodische iets meer benadrukken. Je gebruikt ontzettend lekkere, maar nauwelijks hoorbare akkoorden in dat stuk. Laat dat leidend zijn en werk gewoon naar een break en een climax toe met je beats.

Toch wil ik ooit nog eens zien hoe je nou dit soort meuk in elkaar draait.

Damn! Wat nou writers block?! Dikke trip dit hoor. Het is geen track, maar gewoon een luisterboek. En als je het op die manier beschouwt, issie gewoon af. Maar als het een issue voor je is, dan zou ik de track lekker in tweeën knippen. De tweede track begint dan waar het tweede deel met de beats aanvangt. Zet het mes erin. Deel 1 is dan gewoon af namelijk.

Deel 2 kan op zichzelf staan, maar dan zou ik het melodische iets meer benadrukken. Je gebruikt ontzettend lekkere, maar nauwelijks hoorbare akkoorden in dat stuk. Laat dat leidend zijn en werk gewoon naar een break en een climax toe met je beats.

Toch wil ik ooit nog eens zien hoe je nou dit soort meuk in elkaar draait.

Hey Bob :okdan: dank je voor je luisteren oor.
Heb het nog een aantal keer door de oormolen genomen, wellicht (en daar was ik al deels me bezig) een (aantal) "kleine" aanpassing(en) in de compositie, de melodielijn zit er inderdaad minimime is dus daar ga ik nog over nadenken/uitproberen.
In tweeën knippen daar heb ik meer moeite mee en dat zal dan eerder een herverdeling worden van de compositie met hier en daar aanpassingen, herschrijvingen en het weglaten van bepaalde elementen.
Wel ben ik voor een sub hier en daar en heb ik de eerder genoemde "monosyntische" acidriedels weer geschrapt uit de planning. (kwam erachter dat dat niet werkte en geen toevoeging had)

Ik ben gek op luisterboeken :D Zie de productie dan ook niet als een liedje maken maar als een verhaal vertellen met tonen en sferen, samples. wederom dus een iets andere benadering dan de meesten,ik ben dan ook een autodidactus vagus :D

Wederom is je beschrijvend vermogen hooglijk gewaardeerd :okdan:

heb me goed vermaakt hier op t forum met zoveel tracks van forumleden. superforum op deze manier.
ik reageer eigenlijk zelden omdat ik weinig kan toevoegen qua advies enz.
nu toch maar even reageren,
ja mooie track zit heel goed in mekaar. vooral laatste stuk met beat erin, mooie slepende techno

Die 'beuken!!!' stukjes klinken vet. Dat stille gedeelte aan het begin mag er wat mij betreft uit..

Dank je voor je reactie Vipal, ook deze reactie is een graadmeter en geeft weer welke stukken goed of wat minder in het gehoor van anderen liggen.
Jouw input is dan ook zeker van belang. :okdan:

Nog even aan Dr/eh Moderator Bob :D
Als je ooit in de buurt bent ben je natuurlijk van harte welkom in mijn cave :mexico:
Hoop wel dat je een Hongaarse paprika resistentie heb :W

Knappe track. Die techno is echt lekker, die ambient er tussendoor flink space. Top! :okdan:

Ok, ben inmiddels langzaam aan aan het deconstructen geslagen pffffff even kijken of ik ook tzt een kleinere tech versie kan bakken.

En dank je Demian :)

Trouwens nog steeds geen zak drop of stom geneuzel bij de post heb heb ontvangen :W

Heb je track nog niet beluisterd (want op het werk), maar voor stom geneuzel ben ik altijd in de markt, dus bij deze:

Dank je voor je reactie Vipal, ook deze reactie is een graadmeter en geeft weer welke stukken goed of wat minder in het gehoor van anderen liggen.
Jouw input is dan ook zeker van belang. :okdan:

Wat een lekker waarderende feedback, net coaching cursus gehad ? :dubbel:}:|:dubbel:

Back