justin
Shauna
Origineel geplaatst door 6 trak
ik snap wel wat je verder bedoeld... je hebt het over het arrangement, dat blijft idd moeilijk...
hier zijn een aantal stappen zo als ik het zie:
1. begin eerst met veel geluiden te maken die jouw inspireren tot iets, een gevoel, gedachte etc etc...
2. ga na in welk tempo je je song wilt bouwen, arrangement en tempo zijn nl. aan elkaar verbonden...
3. maak meerdere loops van bijv. 8 maten in je song (als test), gewoon om dingen te proberen met verschillende sounds
4. ga nu als een dj te werk en mute bepaalde tracks... op deze manier kun je al een beeld krijgen van je song...
5. probeer na te gaan waar je naar toe wil met je song (denk nogmaals aan punt 2)
6. ga je sequences 'fine-editen' door notes te verschuiven of velocities aan te passen/varieeren...
7. probeer nu, aan de hand van punt 4, je song op te bouwen als ruwe versie om je arrangement op poten te zetten...
8. is het arrangement af (ruw) luister dan je track van voor tot achter. probeer het ook eens op een ander tempo...
9. opslaan en een dag later weer eens luisteren om objectief naar je song te kunnen kijken...
Bedankt 6 trak! Zie soms door de bomen het bos niet meer. Dit geeft me weer wat overzichtelijkheid om alles weer een beetje op een rijtje te krijgen.
Bedankt!