[weer eens wat anders] paar tracks

Slipperman

Rooibosje iemand?
Laatste tijd erg creatieve bui dus veel aan het opnemen geblazen. De stijl, tja ik noem het maar new age wat het precies is weet ik niet.
Het geheel is niet echt af, ik blijf opnemen. heb na 10.12 minuten de export afgekapt maar ik heb meer materiaal al opgenomen. Heb het geheel in nummers verdeeld. alles zit aan elkaar geplakt eigenlijk.

kleine lijst dus met de titels en bijbehorende tijden
00.00-01.31 : Naamloos*
01.32-04.26: Dream on*
04.27-09.36: Zetatron
09.37-10.12: Between mind & hart*
Alles met een * zijn nog werktitels. Die vervang ik nog wel keer (vooral die naamloos :D)
De mix ligt noch niet lekker moet ik nog doen maar doe ik wel als het geheel helemaal af is. (weet niet hoelang de track dan word;) half uurtje ofzow:p)

http://santi_banks.tripod.com is de link. kan niet link naar file direct zetten dus ff de banners wegklikken en op de link daar klikken. sorry kan er weinig aan doen. heb geen geld voor snelle host zonder popups en die gein...

nah gebruikte dingen voor dit geheel:
hardware:
Yamaha PSR70 voor de basspedaal sound (word later in de track met de JX1 gelayerd) en deels voor het inspelen
Roland JX1 voor de tinkel geluiden in zetatron en de basspedaal in zetatron
Ensoniq VFX voor behoorlijk wat geluiden op alle tracks en is de main master voor alles
MMT8 sequencer om in between mind & hart die houten dingen te sequencen (tis een layer uit de vfx aangepast)

software plugins:
MELLORACK :D me eigen ding voor de mellotron
JM1 voor de linndrum sounds
808 emulator voor de 808 drum sounds
Superwave8P voor de rezonance strings, de wind effecten en de eerste paar pads in naamloos
FM7 voor een stringsound ergens diep in de mix in zetatron en beter te hoden in between mind & hart en de leuke square lead.
Front4Piano voor de piano sound die wel is opgenomen maar niet in deze mix zit. Heb em nog ff eruit gelaten omdat ik sterk zit te twijfelen.

Dan verder nog gebruikte samples:
Tabla drums en die klei potten
Bliksems geluid te vinden in uw lokale windows map bij de geluidjes van microsoft. Beetje geedit nog met wat reverbs en flanger
Drumloopje gesampled uit de soundtrack van Villa Volta in de Efteling (jezus wat is die track stoer!)

tja verder niets meer te liegen denk ik :D als hij weer is uitgebreid dan post ik de uitbreiding wel :)

Commentaar en tips zijn zekers welkom. Graag tijden aangeven bij de "knelpunten"

Even alle downloads en mirrors op een rijtje:

http://santi_banks.tripod.com daar ff de banners en popups wegklikken en op die grote tekst drukken

http://members.lycos.nl/sixtrak/slipperman/slipperman.mp3 mirror 1 op de site van 6TRAK. Dank hiervoor
:halleluja:

http://www.deadmurder.com/download.php?pk=1556&anti=1063575981 deadmurder.com mirror

http://members.home.nl/santibanks/albumpart1.mp3 Mirror op me eigen server. Mocht die er uit liggen dan is er nog optie voor 10kb/s server ofzow ;)

Laatst gewijzigd:
Wel ff een track waar je even voor moet gaan zitten. :D

Het is een lange track doch verveelt eigenlijk nooit, tijdig zijn er nieuwe elementen die uitnodigen om te blijven luisteren. Lijkt me een prima soundtrack voor bv een documentaire over het heelal. Ik beeld me nu al een stem in die uitleg geeft over de sterren en planeten in de melkweg. Beetje Albedo 0.39 en gezien je interesse in astronomie zal je wellicht ook wel weten dat Albedo 0.39 niet alleen een song van Vangelis is maar ook wat Albedo 0.39 is.

Enkel op het einde (rond 10') tijdens het uitsterven van de song 'kondigt' zich iets anders aan en dan stopt het een beetje abrupt. Maar da's waarschijnlijk omdat je hier eigenlijk een overgang wilde maken naar Part 2. (Waar ik alvast naar uitkijk hoor)

Dit is echt muziek voor mijn oren, lekker chillen.

Ik hoor graag wanneer ie volledig af is, deze wil ik zeker nog terughoren.

Zozo interessante muziek voor iemand van het breezer tijdperk :D Gelukkig dus nog niet verpest door al de muziek
die ze tegenwoordig trance noemen.

Track 1 begint erg ok. De strings stopen bij 0.55 en begint dan al weer bij 1.05. Das een beetje snel en die fade-in is niet echt mooi.

Track 2 Lekker duister begin, relax beatje. Bliksem ietje zachter.
Nee he, toch geen pamfluit die bij 2.56 voor het eerste te horen is.
Ik hou niet van pamfluiten :(

Track 3
Nu veel meer pamfluiten. Boeh!! Had ik vervangen door een ander geluidje en misschien ook een pakkender melodietje.
De ahhh, beetje voiceachtige string is ook iets minder. Het laatste stuk van dit nummer is een mooie string. Zonder die voice string erdoorheen dus.

Track4
Beetje te kort nog om er wat zinigs over te zeggen.

:doei:

nee klopt merk dat ik door de bandbreedte zit :S shit eej wat doen we nu :S

thnx voor de goede reacties. @ sander: dat met die afkapping was expres maar idd valt tegen. tis overigens een square lead uit FM7 en geen panfluit. die hebben niet zulke leuke portamento's ;)

wilde wat nieuws creeeren door zeg maar mellotron met digitale zooi en etnische zooi te combineren. wilde ook die CP70 erdoorheen hebben maja die samples heb ik NOG niet :( (zie ook threadje elders...)

Mijn inspiratie dingen:
Genesis - White mountain
Tony Banks - Quicksilver suite
Enigma - the screen behind the mirror album
Vangelis ergens (dat met die piano vind ik echt vangelis maja dat hoor alleen ik ;) hijzit nog nie in de mix)
Programma op discovery wat in de woestijn afspeelde. was iets met dieren. dat muziekje d8 van das interresante loop. alleen wat moeilijker. ben em vergeten dus naja dit er van gemaakt.
3 pakken stracciatella yoghurt en san benedetto ice peach smaak water. echt heerlijk en stimulerend :)

het geheel is langer. dis eigenlijk eerste 10 minuten van het geheel. drumloops waar meer linndrum inzit etc zitten er al in. ga vanaaf weer verder werken:) heb bijna 15 minuten aan materiaal nu dus ;)

nu dan, ik heb nog eens aandachtig geluisterd...

review according to 6 trak:

0:00... mooi warm intro ala Genesis/Jan Hammer
0:31... drums in combi met de synthstack, een duistere aankondiging...
2:13... *CRACKZZZ!!!* 6 trak schrikt wakker na ingedommeld te zijn bij de serene klanken :D
2:55... percussief blokgolf geluid met portamento dat 'lijk' op een panflute, erg Jan Hammer-ish, melo mag wat uitgebrieder maar mischien was het zo bedoeld...
3:10... tabla's... zeer rustiek, mooie combi met de nog steeds doorgaande 'dreigende' achtergond compo...
4:27... choir komt er in, mooie warme chords wederom...
8:32... de afbouw... nog een paar filtersweepjes en de hat dat als enige nog over is qua ritme...
9:43... het percussive geluid doet me denken aan een intro van een depeche mode nummer...
10:12... einde is idd wat abrupt... :)

ik wil absoluut meer van dit soort werkjes horen!!! een aangename afwisseling tussen alle dance compo's 8)

Laatst gewijzigd:
hmm de akkoorden zijn apart idd. tis ook geen echte sleutel:

Dm | F | Gm | A

das dan voor track 3. dat percussive geluid komt eerder van enigma van dat album. is geloof ik precies het zelfde alleen nootje minder nu...vond het perfect passen dus gebruikt/gejat what evah je wil ;) maar wel zelf geluid uitgezocht en gemaakt en opgenomen :) (MBV de sequencer)

Lekker idd maar kan aan mij liggen maar die drums die bij 1:33 erinkomen 3 keer raden waar mij dat aan doet denken.....

Het nummer van Villa Volta (Hugo van den Loonsche Duinen) Snap je wat ik bedoel ;)

Als ik dat nog ergens gevonden krijg post ik het nog wel..

Maarruh verder errug lekkah

Origineel geplaatst door Kevin
Lekker idd maar kan aan mij liggen maar die drums die bij 1:33 erinkomen 3 keer raden waar mij dat aan doet denken.....

Het nummer van Villa Volta (Hugo van den Loonsche Duinen) Snap je wat ik bedoel ;)

Als ik dat nog ergens gevonden krijg post ik het nog wel..

Maarruh verder errug lekkah

Slimmerd ;)

Origineel door Slipperman op SF gepubliceerd
Dan verder nog gebruikte samples:
Tabla drums en die klei potten
Bliksems geluid te vinden in uw lokale windows map bij de geluidjes van microsoft. Beetje geedit nog met wat reverbs en flanger
Drumloopje gesampled uit de soundtrack van Villa Volta in de Efteling (jezus wat is die track stoer!)

heb overigens het hele geval gevonden met de tekst van hugo en in die kamer ervoor. echt vet. goed loopje eruit halen was wel moeilijker dan ik d8 overigens ;)

mirror doet het wel....

ohja dis leuk ja......(chris luisterd 30 seconde)
whahah die efetling drumloop is kicks wil hemzelf ook al jaren samplen......
mmmja vind em beetje langdruig maaro dpe achtergrond bij docu is dit meer dan aangenaam....
deze shit luister ik wel als ik zat ben dan waardeer ik dit ngo meer(neit lullig bedoelt maar dan voel ik die sfeer meer, als je net krs one hebt zitten luisteren is dit beetje koude douche):)

fluitje en koortje zij nwel mooi

Hehe Slipper had dat andere stukje nog niet gelezen echt niet maar ik herkende het gewoon...
Leuke dingen vergeet je nooit :D

jaja

eindelijk iets slipperman.

erg sfeervol allemaal. dat is zeker goed gedaan maar voor het gewonen luisteren zeg maar duurt ie mij te lang. en verder vindt ik sommige geluiden iets te onorgineel gekozen zeg maar. maar desondanks past het er wel bij. aan de andere kant vindt ik juist weer dat er op veel stukken toch nog iets mist.

ik zou het geheel ff uitwerken naar een korter geheel en laat hem dan nog is ff horen:okdan:

Back