Ola,
Ik wil graag mijn octatrack buiten kunnen voorzien van stroom met een batterypack. De octatrack heeft 6V 3A nodig. Nu zijn er geen batterypacks beschikbaar helaas die met een redelijk vermogen 6V leveren, maar nu heb ik wel een goede kandidaat gevonden die 7,4V 4.5A levert.
En nu zijn de meeste voedingen volgens mij wel gemaakt om iets meer en iets minder voltage aan te kunnen, maar toch eens de vraag bij elektron zelf voorgelegd:
Ik snap heus wel dat als iets 6V gespec'ed is (5.7-6.3), dat ze politiek-gezien-technisch niet mogen zeggen dat 7.4V prima te doen is.
Maar ik vraag me dus af in hoeverre dit toch niet schadelijk is/kan zijn.
Het gaat om dus een aantal dagen per jaar een paar uur.
ps. als meer info nodig is. Ik heb hem open geschroefd en wat typenummers opgeschreven en fotootje gemaakt van het psu gedeelte. Misschien helpt dat...
Ik wil graag mijn octatrack buiten kunnen voorzien van stroom met een batterypack. De octatrack heeft 6V 3A nodig. Nu zijn er geen batterypacks beschikbaar helaas die met een redelijk vermogen 6V leveren, maar nu heb ik wel een goede kandidaat gevonden die 7,4V 4.5A levert.
En nu zijn de meeste voedingen volgens mij wel gemaakt om iets meer en iets minder voltage aan te kunnen, maar toch eens de vraag bij elektron zelf voorgelegd:
I don't have any good recommendations for battery packs, but there is this blog post about using the Octatrack with a battery pack: http://www.modulatethis.com/2013/10/lektron-octatrack-battery-tekkeon.html – however, in my opinion it's a bit weak regarding mAh.
I've used the Octatrack with the PSU-3 power supply, which outputs 12V– this is not recommended, but hasn't damaged any machine yet. Although for longer use I would not take the risk. My point is that 7.4 volts should be OK– but I can't guarantee that it won't damage the machine.
Ik snap heus wel dat als iets 6V gespec'ed is (5.7-6.3), dat ze politiek-gezien-technisch niet mogen zeggen dat 7.4V prima te doen is.
Maar ik vraag me dus af in hoeverre dit toch niet schadelijk is/kan zijn.
Het gaat om dus een aantal dagen per jaar een paar uur.
ps. als meer info nodig is. Ik heb hem open geschroefd en wat typenummers opgeschreven en fotootje gemaakt van het psu gedeelte. Misschien helpt dat...