'hoovers' die klinken alsof ze opgezogen worden in een zwart gat

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Ik ben al enkele jaren bezig met afentoe wat hoovertjes te maken.
Mijn voorliefde gaat vooral uit naar die screeuwende jungle hooverkes.
Maar het lukt me niet om zulke te re-creeren. De truk met de reverse/reverb/reverse blijkt niet veel uit te halen, en vooral moeilijk met maar 1 sampler/

Heb vlug 1tje opgenomen uit de blood of an englisch muffin (is nie zo goei voorbeeld but you'll get the picture)

Re: 'hoovers' die klinken alsof ze opgezogen worden in een zwart gat

Origineel geplaatst door rvooh
Heb vlug 1tje opgenomen uit de blood of an englisch muffin (is nie zo goei voorbeeld but you'll get the picture)

Da's inderdaad een van de betere 'zuig geluiden'! :D
Maar veel hoovers zijn de standaard alpha juno geluiden, wat wil je nog extra bereiken dan?

idd is nogal een kenmerk van de @juno dat die geluiden een soort van "zuigend" effect kunnen krijgen...

is moeilijk uit te leggen maar heeft wel met subtiel pitch envelopen te maken!
en een beetje met de mid sweep sweepen van je parametrische mid band

vooral de attack van de pitchenvelope van de @juno heeft een soort zuigende opkomst bij goede afstelling

denk dat dat zuig effect eerder te maken heeft met de attack van de VCA/VCF? vwap vwap vwap

Ik bezit al lang een alpha juno (dit toestel heeft me als het ware geintroduceerd tot hoovers, alhoewel ik zonder het te beseffen die geluiden vroeger al vrij fascinerend vond).

Die typische juno hoovers kan ik wel namaken. Maar deze dat ik hier hoor zijn toch ietsje anders..
Ik hoor zulke hoovers ook nogal veel in drumnbass/jungle. Waar komen die vandaan??

1 van de comerciele drumnbass kanten: Andy C & Shimon: Body Rock, daar komt dat zelfde geluid meerdere malen in voor, waarschijnlijk nen sample, die drumnbass hoofden kennende :gaap:

Volgens mij is het een sample van een juno, wat uitgerekt, omgekeerd, wat reverb erop en weeral omgedraid.. Maar toch krijg ik geen vergelijkbare resultaten (trekt er wel wat op, is zelfs mega leuk met vocals dit truckje)

Back