GRATIS?? Windows 10

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je vergelijkt dan ook appels met peren. :)

Ik krijg idd dan tegengeworpen dat het maken van software of een besturingssysteem zo complex is. Maar is dat ingewikkelder dan bijvoorbeeld een topspeelfilm produceren? Je krijgt toch ook niet een update voor een boek of film omdat er een foutje in het plot geslopen is? Of een update voor een cd omdat er een paar verkeerde nootjes gespeeld worden? :-)

Als iedereen straks over is op 10 dan zullen ze wel service contracten oid gaan introduceren. MS maakt zelf geen computers in tegenstelling tot Apple. Dus die verdienen zelf aan de computers ook

Je krijgt toch ook niet een update voor een boek of film omdat er een foutje in het plot geslopen is? Of een update voor een cd omdat er een paar verkeerde nootjes gespeeld worden? :-)

Niet helemaal, maar het later uitgeven van een Director's Cut is niet ongebruikelijk (wat feitelijk een al soort 'verbeterde' versie is van het origineel), en met de huidige streaming cultuur is het wachten op de eerste film die gewoon om de zoveel tijd nog wat bijgeschaafd wordt en dan de vorige versie vervangt op de servers.

Voor e-boeken is het inmiddels vrij gebruikelijk om updates uit te geven. En ik heb ook wel eens een nieuwe versie van een album op iTunes gekregen omdat er fouten in zaten (dat waren encoding-fouten, maar toch), dus ook daar gebeurt het al.

Ik krijg idd dan tegengeworpen dat het maken van software of een besturingssysteem zo complex is. Maar is dat ingewikkelder dan bijvoorbeeld een topspeelfilm produceren? Je krijgt toch ook niet een update voor een boek of film omdat er een foutje in het plot geslopen is? Of een update voor een cd omdat er een paar verkeerde nootjes gespeeld worden? :-)

Software is constant onderhevig aan verandering. De hardware en/of software waar je OS mee moet/wil werken veranderd, zodoende moet je OS dus ook aangepast worden.

Een verhaal (boek, film, muziekstuk) kan door een individu (de schrijver, maker/producent, componist) als 'af' bestempeld worden en is dan ook af, ongeacht.

En dan hebben de 'ontwikkelingen' van hackers nog daar gelaten.
Je vergelijkt dus appels met peren.

Software is constant onderhevig aan verandering. De hardware en/of software waar je OS mee moet/wil werken veranderd, zodoende moet je OS dus ook aangepast worden.

Een verhaal (boek, film, muziekstuk) kan door een individu (de schrijver, maker/producent, componist) als 'af' bestempeld worden en is dan ook af, ongeacht.

En dan hebben de 'ontwikkelingen' van hackers nog daar gelaten.

Dat inderdaad. En dan nemen we nog niet eens mee dat je software heel anders en voor andere dingen gebruikt dan films of muziek.

Dat inderdaad. En dan nemen we nog niet eens mee dat je software heel anders en voor andere dingen gebruikt dan films of muziek.

Toch zijn flims, e-boeken en muziek best vergelijkbaar met software. Het is de content waar een apparaat mee gevuld wordt.

Laat ik maar niet verder zeuren dan.... :-D

Mijn eigenwijze standpunt is dat software gewoon te vroeg op de markt gebracht wordt, voordat het echt helemaal af is.

Als er daarna nog gebreken zijn of lekken die door hackers misbruikt kunnen worden, is het gewoon niet goed ontwikkeld... :-)
En je blijft na de aanschaf van het product nog jarenlang afhankelijk van de goedwillendheid van de producent.

Goed weekend alvast!
:W

Mijn eigenwijze standpunt is dat software gewoon te vroeg op de markt gebracht wordt, voordat het echt helemaal af is.

Als er daarna nog gebreken zijn of lekken die door hackers misbruikt kunnen worden, is het gewoon niet goed ontwikkeld... :-)
En je blijft na de aanschaf van het product nog jarenlang afhankelijk van de goedwillendheid van de producent.

Goed weekend alvast!

Dat punt is helemaal zo gek nog niet, maar je vergelijking met films/muziek/boeken gaat mank.
Het verschil tussen software (complexe interactie) en films/boeken/muziek (weinig tot geen interactie) is te groot. :)

Het verschil tussen software (complexe interactie) en films/boeken/muziek (weinig tot geen interactie) is te groot. :)

Films, boeken en muziek kunnen wel een complexe interactie hebben met de gebruiker, de 'menselijke computer'. En is het maken van een grootse speelfilm, topliteratuur en -muziek niet minstens zo complex als software schrijven?

Ik moet ook denken aan bijvoorbeeld een theatervoorstelling. Waarbij door middel van try-outs de interactie met het publiek wordt onderzocht. Maar op de première moet het geheel wel als een huis staan! Natuurlijk kun je het publiek niet nog een keertje (elke derde dinsdag van de maand) uitnodigen omdat er een ´update verschenen is´.

Laatst gewijzigd:
Films, boeken en muziek kunnen wel een complexe interactie hebben met de gebruiker, de 'menselijke computer'. En is het maken van een grootse speelfilm, topliteratuur en -muziek niet minstens zo complex als software schrijven?
FIlms/boeken/muziek zijn over het algemeen eenrichtingsverkeer. Bij software is dat niet het geval.
Ik vind de vergelijking nog steeds appels en peren. :)

Goed weekend alvast!

Hier ben ik het ook wel mee eens. Maar heeft een software fabrikant nog wel de tijd om het 'af' te maken? Alles veranderd zo snel.
Bovendien hoeft een lek niet persé de schuld van je OS te zijn.. B.v. Firefox kan ook iets 'raars' doen in een patch waardoor de communicatie met Windows niet als gepland verloopt en er zo dus een lek en/of bug ontstaat. (Het is maar een voorbeeld)

De wereld van hard/software is simpelweg te dynamisch om een product 'af' te maken. Als je eindelijk klaar bent wil de consument allang weer een ander apparaat of is de standaard veranderd. Het is niet alleen MS's 'schuld'.
Om de bovenstaande reden te voorkomen lijmt Apple zijn hele systeem dicht, zo goed en zo kwaad als dat gaat...

Jij ook een lekker weekend! :)

Ik vind de vergelijking nog steeds appels en peren. :)

Appels en peren zijn beiden fruit...... :-P

De wereld van hard/software is simpelweg te dynamisch om een product 'af' te maken. Als je eindelijk klaar bent wil de consument allang weer een ander apparaat of is de standaard veranderd. Het is niet alleen MS's 'schuld'.

Daar heb je zeker gelijk in. Het probleem is misschien dat fabrikanten en softwareproducenten het allemaal op hun eigen manier doen. En standaarden moeizaam tot stand komen terwijl het op je computer toch moet samenwerken.

Maar het is denk ik ook een tendens waarmee men gewoon geld wil verdienen. Door consumenten te verplichten tot en afhankelijk te maken van updaten en -graden. Neem nou bijvoorbeeld die oudere generatie smart-tv's en IOS toestellen waar de Youtube-app niet meer op werkt. Op mijn draaitafel van 32 jaar oud, kan ik nog prima nieuwe platen spelen. En het klinkt niet eens zo slecht! Maar het is misschien weer appels en peren..

Volgens mij geraakt ik enigzins oftopic..... :-)

Jij ook een lekker weekend! :)

Dank! Inmiddels heb ik mijzelf een glaasje wijn ingeschonken... :W

Laatst gewijzigd:
Nou, als je favourite daw bv eist dat je minstens windows 7 draait als je wilt upgraden.
Uiteraard, maar dat is een keuze, geen verplichting. De oude DAW software werkte nog steeds he. ;)

@ T-CM11 Bij collabs is internet wel handig iets te kunnen up- of downloaden.. een postduif duurt dan toch iets te lang. :P
Dat doe je dan met een andere PC/tablet/smartphone. :eureka:

Ik verwacht wel dat Windows 10 goed gaat worden. Ten minste als Microsoft zich houdt aan hun gebruikelijke kwaliteitswisseling:

Windows 98 - GOED
Windows Millennium - SLECHT
Windows XP - GOED
Windows Vista - SLECHT
Windows 7 - GOED
Windows 8 - SLECHT
Windows 10 - ...

Iemand die een patroon ziet? :)

Uiteraard, maar dat is een keuze, geen verplichting.:

Bij mij heeft de bank bepaald dat ik op een nieuw besturingssysteem moest overstappen. Omdat ik daarvoor een nieuwe pc moet kopen en geen budget heb, ben ik even op Linux overgegaan... Maar of dat wordt geaccepteerd? :-S

Bij mij heeft de bank bepaald dat ik op een nieuw besturingssysteem moest overstappen. Omdat ik daarvoor een nieuwe pc moet kopen, ben ik even op Linux overgegaan... Maar of dat wordt erkend?
Heeft die bank ook bepaald dat je de huis- tuin- en keuken-PC in de (")studio(") moet gebruiken? :D

Heeft die bank ook bepaald dat je de huis- tuin- en keuken-PC in de (")studio(") moet gebruiken? :D

Mijn huis- tuin- en keuken-PC, dat ben ik! :-) En dus ook mijn muziekjes.. Totdat ik een high end studio begin.. :-)

De bank heeft echter alleen maar per internet toegang.... Dus moet ik me naar hun schikken...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back