[Improvisatie]Laat je handjes eens wapperen!

C738

Meubilair

Geinspireerd door de thread "Wat ben je zonder seq" en de diverse andere "post hier je bassline, beats etc..." threads wil ik nu ook zo'n leuk threadje opzetten:

Laat je handjes eens wapperen!

Wat is de bedoeling?
Pak je favoriete geluidje en speel eens iets een paar minuutjes. Het liefst improviseren op een bestaand stuk of helemaal je eigen ding. Schrijf je zelf muziek dan mag het ook van bladmuziek. Het gaat hier om de eigen inbreng, creativiteit.

Dus:
geen sequencerwerk en stiekum je linker en rechterhand afzonderlijk inspelen!
geen arpeggiators!
geen ritmes, bassen.

Delay, reverb, chorus, flanger, phaser en aanverwante effecten mogen wel

-=> gebruik je handjes en zorg ervoor dat je de aandacht van de luisteraar vasthoudt! <=-

Show your skills en post je MP3tje!

-C-

[edit]
omdat het niet alles scheen te dekken, wil ik dit nog toevoegen:
Alle instrumenten zijn geoorloofd. Dus ook Snaarinstrumenten, blaasinstrumenten, djembees, zeepkistbassen, zelfgebouwde instrumenten (post in het laatste geval wel even een pic;)) noem maar op, als het maar niet automatisch melodie of ritme genereert.
[/edit]

[edit2]
Het is ook niet de bedoeling om in een x aantal takes iets op te namen en er 1 mooi stuk van te editten! (zie "wat is de bedoeling...")
[/edit2]

Laatst gewijzigd:
Jiehoe!

Jiehoe!

Monosynths en poly's toegelaten.. ? Acoustische instrumenten.. ?

Ik ga vanavond wel eens een minuutje volbrassen..

ik ben geen toetsenist, zal ook nooit doen alsof ik dat wel ben dus aan mij zal je niet veel hebben! :D

Ik zie het zo: ik maak muziek om het eindproduct en hoe ik er tot het eindresultaat kom kan me niet schelen!
(samplen, 100x inspelen en nog verkeerd spelen, (step) sequencen, quantizen, zingen, vocoder.. de hele rambam..)

CraZ:
Zie edit ;)

Arv
Dit is je kans om jezelf en de rest van het forum te verbazen :D Probeer het man. Het is improvisatie dus niemand weet hoe het wel had moeten klinken!

Bahamut: Zie edit 2 ;)

Het gaat dr om dat je het in 1 maal speelt en opneemt. Als je meerdere takes hebt kun je natuurlijk je beste opname posten, maar editten mag niet. 1 opname, zo natuurlijk mogelijk.

-C-

hmmmz het wil niet zo lukken, m'n handen moeten nog opwarmen :P
meestal gaat 't 's avonds het best (lees: minst slecht)

Origineel geplaatst door C738
Arv
Dit is je kans om jezelf en de rest van het forum te verbazen :D Probeer het man. Het is improvisatie dus niemand weet hoe het wel had moeten klinken!

Eigenlijk heb je wel gelijk... Vette joint in me muil en spelen met die hap!

[stomme vragen]Is het wel wettelijk toegestaan een performance te maken zodat je wat meer geluiden onder je twee handen hebt liggen (en de andere trucjes die je met layeren kunt gebruiken)? Controllers en shuifjes aanraken is wel legaal, toch?[/stomme vragen]

:D Misschien moet deze thread in tweeƫn gedeeld worden: ƩƩn over wat het nou eigenlijk is, ƩƩn met resultaten... :D

Origineel geplaatst door Cheimoon
[stomme vragen]Is het wel wettelijk toegestaan een performance te maken zodat je wat meer geluiden onder je twee handen hebt liggen (en de andere trucjes die je met layeren kunt gebruiken)? Controllers en shuifjes aanraken is wel legaal, toch?[/stomme vragen]

ik denk dat we dit moeten aanhouden:

citaat:
..Pak je favoriete geluidje en speel eens iets een paar minuutjes..

Dus 1 geluid/patch whatever.. toch?

een keyboard split en links een ander geluidje als rechts mag toch ook wel zeker?
als je 't maar in 1 keer en tegelijk speelt

Interpreteer het verder zo vrij als je kunt. Zolang je niets sequenced of anderszins automatiseert.
Tweaken mag.

Dus POSTEN LUI!

-C-

ai... meteen al een hoge drempel... 'k weet niet of mij dat lukt :D

Het klinkt zeker niet verkeerd! Is dit een improvisatie op een bestaand stuk of heb je het helemaal in een keer uit je vingers weten te toveren?

-C-

En dat is een kwestie van ervaring om met de metronoom gelijk een natuurlijk getrouw stukje te improviseren.
Om snel te kunnen werken, sequanceer het stukje en ga je verder in de stepmode. Je zet de AQ en de magneet uit en verzet enkele noten een minimale voor de maat en op de maat. Maar het moet echt minimaal en dat is even een werk!
Zo haal je meteen je foutje's weg :geslaagd:

Voor een hardware seq is het een kwestie van gewoon goed kunnen spelen. :D ;)
Dat werk namelijk wel veel sneller.

Uuuh..Saskija...
Erg mooi gedaan hoor
.:okdan:

Last edited by a moderator:
Hier 4 stukjes piano van mij. Jullie moeten ze allevier downloaden, ze horen absoluut bij elkaar.
Ik heb deze muziek zelf gecomponeerd en ingespeeld. Opschrijven in notenschrift doe ik niet, dus ik speel alles uit mijn hoofd.

De totale tijd die ik nodig heb gehad om dit te maken zou ik niet weten, ik doe altijd erg lang over eigen composities, kan maanden duren eer ik een idee heb waar ik heen wil met een song. Dus dit is het resultaat van 2 jaar zoeken eigenlijk.

Graag hoor ik ook wat jullie er van vinden.

www.smokeandnoise.com/sounds/track1.mp3
www.smokeandnoise.com/sounds/track2.mp3
www.smokeandnoise.com/sounds/track3.mp3
www.smokeandnoise.com/sounds/track4.mp3

- edit -

Ah.. case sensitive... is goed gezet!

Back