[Improvisatie]Laat je handjes eens wapperen!

Re: Re: [Improvisatie]Laat je handjes eens wapperen!

Re: Re: [Improvisatie]Laat je handjes eens wapperen!

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Pfft.. dus basgitaren mogen ook al niet?

Ik denk als je de 1e post effe GOED leest dat je wel duidelijk word hoe dat bedoeld word. Geen automatische/gesequencede bassen en ritmes.
Alles zelf spelen realtime, geen loops onder toetsen gooien en die triggeren, geen arpeggiators etc...etc...

Maar post maar iets wat je op je basgitaar speelt Kat. :D

-C-

Nou, ik heb iets opgenomen met mijn basgitaar en je kunt het hier vinden.

Het is niet geheel volgens de opdracht, want ik wilde perse iets doen met veel flageoletten... maar dat is nogal lastig te improviseren (vooral als je zo weinig oefent als ik de laatste tijd). Ik heb dus een variatie bedacht op een redelijk bekend nummer, wat voor de kenners nogal makkelijk te raden moet zijn :D

Origineel geplaatst door isnieZot
ik ga morgen wat opnemen met mijn digeridoo. :duivels:

Tja, daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb een hele riks didgeridoos hier staan (vandaar mijn naam). Maar ook hir geldt weer: te weinig geoefend de laatste tijd :stupid

Erg mooi gespeeld allemaal hoor! :okdan:
Leuke thema's, goed gespeeld!

Ik kan hier natuurlijk niet bij achterblijven en ik heb ook nog snel even wat opgenomen.

Piano improvisatie

Stuk is opgebouwd rond een heel kort thema dat ik al een tijdje eerder heb verzonnen (maar nooit wat mee heb gedaan) en waar ik nu omheen en mee heb geimproviseerd. Niet ge-edit, fouten zitten er dus nog in.
Eigenlijk is dit wel take 2, aangezien er de eerste keer iets misging met opnemen... uiteraard was take1 de beste en die staat er dus helaas niet op...
maar goed, veel luisterplezier :)

Origineel geplaatst door Saskija
Het volgende is een geimproviseerd stukje piano. Opnamekwaliteit is niet erg goed, er zitten een paar foutjes in, maar wat wil je ook als je iets voor de eerste keer speelt?

De link: http://www.xs4all.nl/~saskija/music/piano.mp3

Saskija, ik ben erg benieuwd waarop je dit heb gespeeld, de sound is ongetwijfeld een CP80 of een afleiding ervan, maar ik neem aan dat je niet een originele CP80 in je huiskamer heb staan, toch hij klink heel erg goed. Wat is het?

Het is een standaard preset van de Yamaha EX5. (P1-002 geloof ik) Zie foto voor een blik op het gevaarte:

my_little_studio.jpg

Origineel geplaatst door 6 trak
hahaha ik verwachte al zoiets... nee t'is doidelijk weer allemaal :D

Ja ja... heeft ook nog iemand iets te zeggen over het stukkie? :confused:

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Ja ja... heeft ook nog iemand iets te zeggen over het stukkie? :confused:

Jouw stukje muziek bedoel je? Jahoor ;)
Leuk en dynamisch stukje muziek. Technisch gespeeld, daardoor misschien niet zo makkelijk weg te luisteren. Maar klinkt erg gaaf hoor, flageoletten klinken ook best goed.

Saskija: leuke setup! Ik hoor meer mensen die erg enthousiast zijn over de EX5, misschien moet ik me ook maar eens gaan verdiepen in zo'n ding ;)

Btw, voor de geinteresseerden: ik heb mij stukje gespeeld met de Roland RD-700.

Okee... het -is- al wat ouder, maar het is wel helemaal geimproviseerd (al zijn er duidelijk jatsporen van Bach zichtbaar) - Roland XP-30, Orchestral 1 expansion. Ooit gemaakt om een vriend van me uit te leggen wat een VST dus nog even niet kon :D. (tenminste, de standaardgevalletjes in FL en zo).

Het is suikerzoet en overdramatisch, maar dat mag de pret niet drukken.. dat zijn Roland-demo's sowieso ;).

http://synerjee.shodown.net/img/string_ens-1.mp3

Owja, ik moet toch maar eens een keer iets uppen van de W5... is eigenlijk een heel erg onbekend apparaat waar vrijwel niks van te vinden is. Maar wel errug mooie sounds erin.

Back