Piepende Moog VX+CP

vinnieq

Lidl
Godspokke! Heb ik eindelijk m'n moogerfoogers gerackt en de VX351 + CP251 doorgelust (met de rackmount kit) blijkt dit een harde 3692Hz piep op te leveren. Nagevraagd bij Moog USA:

Hi vinnieq,

This is a known hardware “bug”. We suggest only running each unit off of their own power supply.

Ja, en wat is dan het nut van die kit??? En als dat bekend is waarom niet even de manual aanpassen en op de site vermelden? Waarom niet een electrieke oplossing verzinnen (volgens fora schijnt dat dit met een diode op te lossen is).

Dan maar geen nieuwe Moogs meer in huis halen. Lekkere marketing: klantje binnen = klantje weg

Een beetje vreemde zaak dat oscilleren als gevolg van de daisy-chain kabel.
Bij de oplossing met de diode in serie zet ik mijn vraagtekens.
Het is onduidelijk of het de PSU is die reageert op het aansluiting van de module of dat het de module is.
Als je de module via een kabel aan de PSU hebt hangen, dan zou je een ferrietkern kunnen opnemen om het te verhelpen. Misschien ook een stevigere ontkoppeling op de module aanbrengen: Ceramische Multi Layer condensatoren over de voedingsspanning aansluitingen.

Ik heb geen idee of dit zinnige info is maar post het toch:

De voedingen bij een Moogerfooger zijn soms schakelend.
Zou dat kunnen zorgen voor dit euvel?
(hoogfrequente reflecties bla bla bla in de kabels misschien???)

het klopt die info hierboven, ik had hetzelfde probleem en heb het zo verholpen
het technische deel begreep ik niet, maar de oplossing werkte

nee met een eigen voedingskabeltje :-), dus niet intern doorlussen
(weet tis niet spectaculair, maar dacht meld toch even dat het inderdaad werkt )

Je bedoelt een eigen adapter voor de CP? Even voor alle duidelijkheid: de VX351 CV expander wordt gevoed door de Voyager via een 25-pin kabel. De CP251 kan los gebruikt worden met andere moogerfoogers en wordt dan gevoed door een 9V adapter. Je kunt de CP251 ook voeden vanuit de VX via een kabeltje tussen de twee. Kennelijk hebben heel veel mensen dan het probleem met die hoge piep. Dit is al 10 jaar bekend bij Moog, toch verkopen ze vrolijk nog die kit. Dit moet toch al in het ontwerpstadium ontdekt zijn????

Heb inderdaad de cp251 middels een eigen adapter aangesloten( aansluiting zit bovenop)
Sindsdien is het probleem verholpen
De ander gaat via de voyager
Dus intern NIET doorverbinden, tis niet fraai maar ook weer geen halszaak tmho

Geen halszaak idd. Uurtje schroeven voor niks, eerst het probleem in je eigen set up zoeken, mailtjes en zo. En dan er achter komen dat het allang bij Moog bekend is. Bekende houding in synth-land (en daar buiten).

Het schijnt ook mogelijk te zijn de adapter aansluiting naar de achterkant te verhuizen (zie link in mijn eerdere post), gaan we dat maar eens proberen.

ik vond het ook wel wat schrikken toen ik de boel voor het eerst aansloot
verwacht je niet bij moog , maar gelukkig ( na enig zoeken ) kwam ik op dezelfde info.
heb adapter met "plat" stekkertje, stomme plek inderdaad, maar " het gaat"

Back