Een werkje met AX73, AX60

fas55

Stamgast
Iets van zo'n 9 jaar geleden.
Begint met AX73 lead, AX60 "softstring" daarna komen er dingetjes bij uit een Roland U-220,
zoals koortje, strings, en zo.
Gemaakt met Cubase 2.01 op een Atari.
AX73 unisono, detune3, en dan VCF cutoff en reso koppelen aan velocity, ook nog een delay of zo.
AX 60 had toen nog preset 21 geloof ik als een mooie patch.

Attachments

• Andante.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 59
Bericht door een moderator:
Deze track verdient natuurlijk een eigen draadje.

Zoals ik van je gewend ben Frans, weer een prachtig muzikaal stuk. Mooie melodielijn en dito progressies. :okdan:

Dank voor de topreacties
Eigenlijk meende ik deze in de draad van Smackos geplaatst te hebben over Akai AX73 dingetjes, deze:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=188071,
maar ik heb gezien dat mijn reactie nu een losse draad geworden is. Mag ik Dr. hiervoor bedanken?

Overigens dit is van 19 jaar geleden, toen had ik nog een Atari met Cb 2.01 op een flop.

Laatst gewijzigd:
Zo.. echt wel goed gedaan :mega: Erg mooie akkoorden, melodieën en sounds :)

Werk je nog steeds met de Atari?

Dank je wel Bob, ik waardeer dit enorm:okdan:
@MacGyverGear: nee allang niet meer, ik zit nu met Cb op een PC, en nog een andere Pc voor audio,
Atari begon teveel te mankeren aan de floppydrive en de muis.
Ook nog dank voor de reactie:)

:hallelujaDank voor deze reacties, ik ben vereerd. 20 keer het is mij een eer:okdan:
(ik kan me nog herinneren dat deze vrij snel in elkaar zat, een paar uurtjes)

Mooi. Deze kan je meteen op een groot kerkorgel spelen. Stuurt u mij de partituur en dan kan ik het zondag tijdens de hoogmis spelen.

Hele erge harmonie. Het vertelt een heel mooi verhaal. Wat deze muziek nog beter zou maken is als de orchestratie zich ook meeontwikkelt met dat verhaal. Nu is het inderdaad een beetje een orgelstuk.

Euh heer sKeLeTvM, u kunt deze op het kerkorgel spelen tijdens de collecte..
(sorry iets nog uit mijn jeugd vrees ik) registratie als volgt graag: bovenmanuaal trompet 4', ondermanuaal prestant 8', pedaal prestant 16 en 32' (zou zomaar kunnen)
De partituur heb ik niet meer helaasch, maar dank U voor het compliment.
Anders verwerk ik deze nog wel eens met (vinnik toch wel) realistisch klinkende kerkorgelpatches uit Miroslav.
Hierbij een voorbeeldje uit Miroslav, het is een intermezzo. 3 tracks die parallel in elkaar overlopen met verschillende patches uit Miroslav. De suggestie wordt gewekt dat er meerdere stemmen bijkomen gedurende het stuk.
Ik hoop dat U dit ook kunt waarderen.:o: Ik meen dat er niet echt veel kerkorgel liehebbers op het forum zitten maar toch....;). Ik kon het niet laten deze te plaatsen. Hij komt uit mijn stuk "Out Of Progression"

Attachments

• part3orgeltje.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 64
'Nu is het inderdaad een beetje een orgelstuk.'
Exel, dank voor de reactie en het compliment:halleluja
Met het componeren van dit werkje dacht ik ook inderdaad aan een orgeluitvoering.
Over een andere uitvoering met een ander arrangement wat het "verhaal"ondersteunt
vind ik een waardevolle opmerking waar ik wat mee kan.:eureka:
Ik had toen nog niet de mogelijkheden en software die ik nu wel heb.
Vriendelijke groet
Frans

:halleluja wauw...!!

Eigenlijk heel tof! Zou zo een intro van een heel oude Genesis track (met Gabriel) kunnen zijn. Ik zie het ze zo doen. Blijf je ook weer mooi binnen het symphonische sfeertje Frans :).

Zoidsity, Oxy-Yan en Stupide, dank voor jullie reacties.:okdan:
@Dr. van Lansberg: ik kon me nog herinneren dat toen je "Out Of Progression" had gehoord,
de opmerking kwam om meer "legato" het orgelstuk te doen. Ik had daarna inderdaad het orgelstuk
bewerkt, zodat de aanzetten wat minder waren, noten weggelaten in de baspartij en wilde dit weer in het oorspronkelijke stuk terugzetten.
Dat is deze, ben er nooit meer toe gekomen de hele mix van het stuk opnieuw te doen.
Als losstaand stuk zou het als intro niet misstaan voor een symfoband.:engel:
Maar ook dank voor de reactie:)

Back