4Voice

800 Four Voices gebouwd tussen 1974 en 1979? Zeker weten, ouwe.

Maar toch een ontzettend mooie bak.

Stephen

Die verkoper heeft met wel 3 positive feedbacks wel weinig trust opgebouwd nog reeds, is het een bekende verkoper ergens van?

Mooi hoor. En zoals het bod nu is, is het geen overdreven prijs.

Ja en nee. Hoeveel moet je aan een veilige transport besteden, hoeveel belasting komt er nog bij, wat gaat een opknap-/reparatiebeurt kosten? Daar loopt aardig wat op... koopjes zien er anders uit.

Stephen

Als je naar onder gaat bij de add, dan zie exact welke service er aan is besteedt en wat er nog aan ontbreekt. Dat is netjes.
Natuurlijk kan transport en invoer een punt zijn maar dan nog is het ding op zich een mooie prijs.
Als je niks te makke hebt is alles te duur. Dat is een van de redenen dat ik ooit zelf ben gaan bouwen ;-)

''The VCF modulation envelope on the Programmer module that connects to SEM3 is not working''

->> in de programmer zitten custom oberheim envelope chips die onvindbaar zijn,op de module zijn de ze discreet,als je de programmer gebruikt neemt de SEM module de envelopes van de programmer over

onherstelbaar.

Is mogelijk maar hoeft niet perse, mijn 4 voice had een soortgelijk probleem wat richting die custom chips wees en ook op de 3e SEM en daarvoor was ie ook al bij een "reparateur" geweest, voor ik hem had dus, dat bleek een LM324N in de programmer te zijn, niet zo dramatisch dus.

''The VCF modulation envelope on the Programmer module that connects to SEM3 is not working''

->> in de programmer zitten custom oberheim envelope chips die onvindbaar zijn,op de module zijn de ze discreet,als je de programmer gebruikt neemt de SEM module de envelopes van de programmer over

onherstelbaar.

Dacht ik het niet.

Zelfs als het gerepareerd kan worden -- al met al kost het meer geld dan ik aan een Four Voice zou besteden.

Blijf ik liever hier zoeken.

Stephen

Is mogelijk maar hoeft niet perse, mijn 4 voice had een soortgelijk probleem wat richting die custom chips wees en ook op de 3e SEM en daarvoor was ie ook al bij een "reparateur" geweest, voor ik hem had dus, dat bleek een LM324N in de programmer te zijn, niet zo dramatisch dus.

''A couple of minor repairs were not able to be completed due to the parts not being available''

Ja maakt het waarschijnlijker, ik neem aan dat die tech wel een LM324 had liggen.

Wat houdt dit dus in, werkt ie synth dan uberhaubt wel? Of kan je het 'uitschakelen'.

Dat houdt in dat als je aan de modulation knob langs frequency (VCF) in de programmer draait
dat iedere SEM behalve de 3e daar op zal reageren, dit kun je o.a. bypassen door ENV 2 rechtstreeks
op de SEMs in te stellen ipv het met de programmer te regelen.
Die hoeven dan ook niet perse hetzelfde te staan op iedere SEM zodat je (bruikbare) verschillen
krijgt per stem.

Zo'n beetje 1400 euro per s(t)em

Back