Vreemde (fishy) Paypal email

Synthor

Ouwe rot
Kreeg deze vanavond. Voor een moment ging ik erin mee. Maar de toon van de mail is raar en er staan teveel spelfouten in. Heb ook geen "first message" gezien. Wat mij betreft oppassen dus (en niet (blind) doen wat ze zeggen)

"Dear Customer,

After our first message that you didn't respond to, we have temporarily limited your account (blocked) activity.
Original PayPal message was:
"Starting JUN 2015 PayPal is making integrity checks related to his customers accounts, how they use the account and if the account is still used by the customer. If the customer account is not used for a longer period of time (2 month) it will be disabled by PayPal Team and then removed in the next two months of inactivity.

The procedures to disable and then delete the account according to the Terms and Conditions of usage will take place in 48 hours after this email was send.
- The verification procedure requires a very short time from the customer.
- The generated form attached in e-mail is only active for 48 hours.

If during this period the customer does not make verification account will be disabled until further notice."
This is our second attempt to contact you in order to resolve the issue.
If you do not respond your account will be set as inactive, completely blocked and marked for Removal.
Verify your identity as quickly as possible and unlock your account to normal state.

Thank you for your understanding and apologize for any inconvenience that this may create.

Paypal Customers Service.
Please note: This email was sent from a notification-only address that can't accept incoming email. Please do not reply to this message."

Volgens mij heb ik dit ook gehad. Als je inlogt in je paypalaccount, merk je snel genoeg of je iets moet ondernemen. Ik had het ook niet gedaan en kwam er onlangs achter toen ik geld wilde overmaken naar de Paypalrekening. Dit kwam niet aan en na een telefoontje met Paypal NL werd de blokkade opgeheven.

Altijd!!!!! normaal inloggen op Paypal en nooit linkjes gebruiken in een mail
Als je een blokkade heb merk je dat gauw genoeg en kan je via de normale inlog actie ondernemen.

Als het een Phishing mail is meteen melding maken

Lijkt me bullshit. Dat ze me maar blokkeren. Maak ik nieuwe account. Wat kan t mij schelen.
Is zeker fishing. Kom op, 2 maanden inactief? Stel dat t een jaar was, dan kregen velen argwaan: omdat ze korter nog actief waren. Fishing baby

Zoiezo altijd (dus met alles) via je bookmark inloggen en controleren of het een https is.

Soms zien die scamsites er bedrieglijk echt uit en als je er later achter komt dan ben je al te laat.
Onder het motto van eigen schuld (had je maar op moeten letten) kan je ook fluiten op een aanspraak van een eventuele verzekering.

Maar ja.... op een linkje klikken is natuurlijk een stuk makkelijker :stupid

Dus, check, dubbel check en eventueel trippel check want het gaat om pecunia's *D

Ik kreeg al phishing emails van "Paypal" voordat ik daar een account had! Dat was op zich wel grappig. Nu krijg ik ze nog steeds met enige regelmaat. Nu vind ik het niet meer grappig.

Bij mij komen dat soort e-mails zelden binnen (iets met de provider die voorscanned en beschermingsoftware).
Als het onverhoopt wel binnenkomt, moet ik altijd lachen. Hoe kan iemand daar intrappen? Het ligt er zo dik bovenop dat het een scam is.
Ik heb weinig hobby's doch een ervan is eens per maand mijn Spambox online door te wandelen. Heerlijk! Wat er allemaal niet verzonnen wordt.

Bij mij komen dat soort e-mails zelden binnen (iets met de provider die voorscanned en beschermingsoftware).
Als het onverhoopt wel binnenkomt, moet ik altijd lachen. Hoe kan iemand daar intrappen? Het ligt er zo dik bovenop dat het een scam is.

Je heb teveel vertrouwen in het "gemiddelde" (intelligentie) niveau.
Feit dat dit soort scams steeds maar weer in de mailbox komen is omdat er dus toch "hele slimme" mensen intrappen (lees te goed van vertrouwen zijn/niet gewend zijn aan *andere culturele gebruiken) * dat ook ja

Ik heb laatst ook een dergelijke email gehad van Paypal. Daarin stond duidelijk dat je naar de website moest gaan om daar het probleem te resolven. Uiteraard op de normale site ingelogd en er was idd activiteit op mijn account geweest in de USA.
Er is niets van mijn account overgemaakt maar ik moest wel mijn wachtwoord veranderen, extra beveiliingsvragen instellen (Wat is je favoriete synth? Welke Bob is je grootste held? etc) en zelfs een kopie ID bewijs naar ze opsturen.

Heb het allemaal gedaan en het probleem is opgelost (ook nog contact gehad met een paypal medewerker hierover), maar wel erg vreemde ontwikkeling. Omdat het online is blijf je het op 1 of andere manier niet vertrouwen ;)
Heb twee jaar geleden een hack gehad op mijn email en toen zijn er zelfs op een forum berichten door mij verstuurd, dus ben extra voorzichtig geworden, maar het is en blijft een beetje freaky wat er kan gebeuren :frons:

Ik heb laatst ook een dergelijke email gehad van Paypal. Daarin stond duidelijk dat je naar de website moest gaan om daar het probleem te resolven. Uiteraard op de normale site ingelogd en er was idd activiteit op mijn account geweest in de USA.
Er is niets van mijn account overgemaakt maar ik moest wel mijn wachtwoord veranderen, extra beveiliingsvragen instellen (Wat is je favoriete synth? Welke Bob is je grootste held? etc) en zelfs een kopie ID bewijs naar ze opsturen.

Heb het allemaal gedaan en het probleem is opgelost (ook nog contact gehad met een paypal medewerker hierover), maar wel erg vreemde ontwikkeling. Omdat het online is blijf je het op 1 of andere manier niet vertrouwen ;)
Heb twee jaar geleden een hack gehad op mijn email en toen zijn er zelfs op een forum berichten door mij verstuurd, dus ben extra voorzichtig geworden, maar het is en blijft een beetje freaky wat er kan gebeuren :frons:

Wel BSN zwart gemaakt, datum en "only for PayPal" op kopie gezet?

Je heb teveel vertrouwen in het "gemiddelde" (intelligentie) niveau.
Feit dat dit soort scams steeds maar weer in de mailbox komen is omdat er dus toch "hele slimme" mensen intrappen (lees te goed van vertrouwen zijn/niet gewend zijn aan *andere culturele gebruiken) * dat ook ja
Té goed van vertrouwen zijn lijkt me nochtans niet erg slim. ;) En de beste oplichters passen juist hun techniek aan de "cultuur" die ze willen bereiken.

Tussen niet slim zijn en goed van vertrouwen zit een groot verschil hoor :)
Back in the days (golvende terug in de tijd beelden er zelf bij moet bedenken) kon je gewoon je auto open laten met de sleutels er in, snachts ramen en deuren open hebben (was niet dom want kon gewoon)
Met die gedachte zijn de meesten ook nog opgevoed en dat is dus cultureel.... helaas zijn tijden veranderd en hebben (ook) criminelen (of zij die slechte bedoelingen hebben) de mogelijkheid om hiervan misbruik te maken "onze" cultuur (van eerlijkheid) is daar ideaal voor.

Er zijn er "tegenwoordig" genoeg die het normaal vinden om te stelen van de "rijken"

Maar je schrijft TE (goed) en dat is dus de regel" "alles waar TE voor staat is niet goed" behalve Tevreden & Tequila :baco: (dat dan weer wel) :engel:

Tussen niet slim zijn en goed van vertrouwen zit een groot verschil hoor :)
Back in the days (golvende terug in de tijd beelden er zelf bij moet bedenken) kon je gewoon je auto open laten met de sleutels er in, snachts ramen en deuren open hebben (was niet dom want kon gewoon)
Met die gedachte zijn de meesten ook nog opgevoed en dat is dus cultureel....
Dus ze laten ook hun auto en ramen en deuren open... ja, dat klinkt behoorlijk slim! :D

Dus ze laten ook hun auto en ramen en deuren open... ja, dat klinkt behoorlijk slim! :D

Vroeger kon dat nog (in Nederland) 8o) Wel GOED lezen (neem aan dat je na 1980 opgericht bent) :mexico:

1977, randgevalletje :D
Belgie natuurlijk een stuk crimineler is :D (iets met EU en Brussel) en het dichter is bij Luxemburg (zwart geld) :D
Kan je ook niets aan doen ;)

Back