Bassstation II, eventueel andere analoge monosynth

Status
Please reply by conversation.

GroteBozeWolvin

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een Bassstation II die technisch perfect is en cosmetisch in uitstekende ("near mint") staat verkeert.

Eventueel kan ik ook alternatieven overwegen als ze
1. goed klinken
2.van een keyboard voorzien zijn
3. hands on control bieden
4. patch storage hebben (geen absolute must indien 1, 2 en 3 voldaan zijn)

dank voor het lezen

Ah steve zijn broer is hier ook :) binnenpretje ;)
Nee de bs2 is heerlijk, klein,betaalbaar, licht. Ik,kan t niet m weg te doen. Ookal zit ik tegenwoordig aan de 101 en heb ik de bs2 enkel aangeraakt om te updaten.

Bij mij is het ook een blijvertje, ook al heb ik synths waar ik destijds meer dan het vijfvoud gegeven heb... Laat je niet misleiden door de lage prijs of het aantal users dat er niksmvan snapt en hem terug te koop zet... Hij blijft... Minstens tot er een BS2xl of BS3 uitkomt met dedicated knobs/sliders voor iedere functie :D

Ik heb hem nog niet in real life gezien, alleen demo's op het net. Alleen demo's op het 'net en reviews gelezen. Die zijn voor mij veelbelovend genoeg om tot aankoop over te gaan. Alleen jammer dat ze tweedehands bijna niet te vinden zijn. Of wellicht zoek ik niet goed genoeg...

Ik weet niet of je al veel verstand hebt van synthesizers maar ik vind de handleiding van de bs2 ook zeer goed voor beginners. Bij sommige synths is dat heel wat minder omdat men van de veronderstelling uitgaat dat de koper al enige basis kennis heeft.

@klinkske: dit is inderdaad een goede aanbieding, maar alhoewel Studio De Dijk aangeeft zowel in Nederland als in België te leveren aanvaarden ze qua online betaling alleen het NLse "Ideal" systeem. Dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor het aantrekken van Belgische klanten. Verder kan je alleen via rembours betalen (alleen voor leverling in NL, 15 euro kosten) of vooraf betalen. Dat geeft de indruk dat ze blijven hangen zijn in, effe kijken, 1998 ?

Toevallig vandaag een gekocht (in een winkel in Eindhoven).
Deze is een demomodel en heb die voor een hele leuke prijs kunnen kopen.

Trouwens, ze zijn (zonder reclame te maken) voor minder te koop dan de link klinkske. Zoek maar eens via Kieskeurig.nl

Dat zeggende, ik was blij verrast door het geluid, en ook het bedieningsgemak. Qua analog heb ik alleen een Juno60, en voor mij kwam de bediening in veel gevallen overeen, of ik snapte iig waar ik mee bezig was.

Ik heb ook wel eens een ms20 geprobeerd, maar daar duurde en duurde het maar tot ik er eens een speelbaar geluid uit kreeg.
Ook heb ik vanmiddag de microbrute geprobeerd. Ook geen slecht ding, eigenlijk ook niet met de bs2 te vergelijken, en die zal als lead zeker enorm door de mix gaan heen prikken, maar daar was ik nu net niet naar opzoek.

Hmm, wat bedoel je precies met 'experimentele kant'?
Ik heb hem nog niet echt aan de tand gevoeld, alleen goed geluisterd of ie het geluid en mogelijkheden heeft waar ik naar op zoek ben.
Ik heb niet het idee dat ie voor gabber oid geschikt is, maar dat speel ik ook niet. Ik ga meer de triphop en chillout kant op. Daar heeft ie wel een paar mooie geluiden inzich, maar nog meer wat voor mijn doel weer wat minder is.
Ik heb gisteren er 2 uur mee gespeeld, en nog lang niet alle (75) presets geprobeerd. Hij heeft een paar leuke filters, die best wat scheuren, maar ik zou zeggen dat je op een 600cc bevindt, en het is zeker geen 1250cc ;)

@scrape: Voor wat jij zoekt zou ik ook eens naar een Waldorf Pulse 2 kijken. Uit 3 oscillatoren en een uitgebreide modulatiematrix kan je waarschijnlijk wel verrassende, bubbelende, schreewende, dronende en transformerende geluidjes halen

Bedankt, GroteBozeWolf. Ik denk ook dat de Pulse 2 me beter zou bevallen. Maar die Bass Station is nu zo ontzettend goedkoop dat ik toch overweeg om de Bass Station eens te proberen. Keuzes, keuzes... :)

Hier staat inmiddels een hele mooie BS2 te blinken, overgenomen van een vriendelijk forumlid.
Nog maar even mee geprutst, maar er is veel meer uit te halen dan cliché basis en me af sound.

Status
Please reply by conversation.
Back