Stukje semi live

Niels

Ouwe rot
Binnekort treedt ik samen met een maatje live op in de Qubus in Leiden. Druk bezig met voorbereiden natuurlijk. Voornamelijk hardtrance/progressive.

Hier even een stukje semi-live opgenomen.

Used gear: Korg Triton, Clavia Nordlead 2(nog wel, mag nu weg, moet helaas voor m'n studie een laptop aanschaffen), Korg Electribe M, en Waldorf Micro Q.

Is het wat ? Het is natuurlijk grof, soms wel flinke volumeverschillen in de hihats enzo, maar dit moet live toch wel te pruimen zijn ?

Ik had natuurlijk direct al een half uur kunnen plaatsen, maar dan moeten jullie maar naar Leiden komen in Oktober. Datum maak ik hier nog wel even bekend.

Let me know...

http://niels.marcus-design.nl/Mission-N.mp3

Net zelf ff gedownload, en er is niets aan de had.

Zowel mediaplayer en winamp doen het gewoon goed.

Bij verscheidene andere mensen werkt ie ook gewoon goed.

lompo stompin' trenz... de afwisselingen qua disto, reverb en droog is op zich wel een loik idee :)

maar... ;)
het gaat iets te lang op de zelfde voet door, sommige geluiden wringen qua compositie (in de buurt van 3:00) en de hi-hat op het eind is te hard... dus ff aan werken nog...

* dit is niet 6 trak's style b.t.w...

Houdt je er rekening mee dat ik gewoon de live act heb gesimuleerd ?

Dus live hihats inmixen, breakpatterns starten(snare rolls enzo)

Het is geen studiotrack he. Zo zou het eventueel live kunnen klinken.

Dat het jouw stijl niet is, mijn favo stijl is het ook niet. Maar een beetje commercieel door een set heen kan geen kwaad. Dit soort relateif simpele dingen zijn live tenminste ook nog redelijk echt live te doen.

Ik pas voor neplive.

allereerst is het misschien wel makkelijker om precies te weten hoe je de boel sequenced live, gebruik je software of hardware, is het een voorgeprogrammeerde midiloop van 16 maten, enz.....

Zelf heb ik samen met waveglider van het forum ook een live-act die in hetzelfde genre zit. De belangrijkste dingen die ik tegengekomen ben in de ontwikkeliing van de liveset is dat je mix van te voren al bijna helemaal goed staat, zodat je nog maar weinig dingen hoeft bij te stellen, dus zorg dat alle velocity waarden enzo goed staan. Verder heb ik gemerkt dat als je ritmes en je basslines als een huis staan er verder weinig fout kan gaan. Door een druk ritme met veel percussie en kleine bijgeluidjes kun je veel afwisselen en blijven de nummers langer aantrekkelijk. Nu krijg je al gauw de neiging dat het inderdaad op hetzelfde voortboorduurt. Zorg dus als je naar je ritme en je bassline luisterd dat het nummer nog steeds boeit. daarma kun je lekker met melodien gaan freaken.

in het kort: de ideeen/melodieen zijn leuk, maar je moet echt nog goed aan je ritmes werken. Verder zou ik zorgen dat als alle faders op 0 db staan dat de mix klopt, daarna kun je minimale bijstellingen zelf maken. als je verder nog info, tips of trucks nodig hebt kun je me pb-en :)

Met de elctribe sequence ik veel patterns. Op het eind van een track gooi ik de elctribe solo, om in de triton weer RPRN patterns klaar te zetten. Ik heb dus zeg maar onder het hele toetsenbord van de Triton patterns staan. Die kan ikt en alle tijden live de mix in gooien. Verder heb ik per track 4 bassistracks staan, van meestal 16 maten. Ik moet dus soms heel snel lokaterpunten instellen, waardoor je soms even wat losse beats uit de electribe hoor.

Over die losse beats speel ik dan echt live weer via een ROland XP 50 de Micro Q en De Nordlead 2 (die weg gaat)kan ik ook gebruiken voor het live spelen van FX en andere sounds.

Eigenlijk wil ik nog een electribe of zoiets erbij. Of bijvoorbeeld een Q rack, met stepsequencer.

Ik weet wel dat deze beat live erg hard stampt, maar de percussie kan inderdaad drukker. Maar ik ben bang dat ik dan het overzicht een beetje ga verliezen. Anders moet ik dat maar onder 1 spoor doen ofzo, zonder controle over ieder onderdeel van de percussie.

Bedankt voor e reacties voor dusver.

Nog anderen racties ? Er zitten natuurlijk fouten zat in, zoals 2 x een release die ik te ver open draai. :engel:

Maar goed, dat zou live ook gebeurd zijn als ik dat per ongeluk deed.

Vast wel anderen met een mening. :duivels:

Back