Sinds een tijdje heb ik (weer) een octatrack. Ik ben me bewust van de beperkingen, zoals monofoon per track, maar dat leek me dan wel weer een plus. Er zijn veel andere creatieve zaken voor in de plek en ik hou wel van de elektron workflow. Nu ben ik al een tijdje aan het kloten met synth sounds. Bijvoorbeeld een mooie jx8p pad, die erg lekker met de filter in en uit de mix gehaald kan worden. Sowieso natuurlijk lekker om er langzaam in te mixen en langzaam weer uit. Wat ik me afvraag, hoe werken anderen hier mee? Een grote opname maken en bv met slices werken? Of juist verschillende opnames, zodat je kan kiezen uit verschillende filter settings, maar wel voor elke take ook nog een release tail hebt? Zelfde geld bv voor een dikke Moog bass. Af en toe moet die filter env even open, neem je daar dan een aparte take voor op?
Ik probeer dus een werkwijze te krijgen waarin ik mijn muziek "live" kan performen, waarbij de octa opgenomen synth sounds doet en ik daarnaast een rytm en 1 of 2 mono's (303) kan tweaken. Aangezien ik nogal hou van veel beweginig in alle geluiden ben ik dus op zoek naar een mooi evenwicht tussen de vaste opname, maar toch ook de mogelijkheid houden om daar variatie in te brengen.
Ik ben zeker niet op zoek naar DE manier, maar meer dus naar wat inspiratie
Ik probeer dus een werkwijze te krijgen waarin ik mijn muziek "live" kan performen, waarbij de octa opgenomen synth sounds doet en ik daarnaast een rytm en 1 of 2 mono's (303) kan tweaken. Aangezien ik nogal hou van veel beweginig in alle geluiden ben ik dus op zoek naar een mooi evenwicht tussen de vaste opname, maar toch ook de mogelijkheid houden om daar variatie in te brengen.
Ik ben zeker niet op zoek naar DE manier, maar meer dus naar wat inspiratie