Waarom zijn er geen basic geluidskaarten?

chielos

...
Ik begrijp dit niet, er moet toch een markt voor zijn!?
Gewoon een kaart met een stuk of acht inputs (of meer) en een paar outputs. vier of zo...
Geen gedoe, geen dure preamp, fantoomvoeding, spdif, Adat, en weet ik veel wat allemaal nog meer..

Ik denk dat de meeste rondom een chip (set) ontworpen worden endaar zitten al die opties al in gebakken.
Wil je die niet of denk je dat het dan zonder goedkoper kan? Ik had vroeger nooit pre amps nodig en toen zocht ik ook vergeefs naar eentje met alleen recht toe recht aan.

Ik begrijp dit niet, er moet toch een markt voor zijn!?
Je wil echt alleen maar line inputs?

Gewoon een kaart met een stuk of acht inputs (of meer) en een paar outputs. vier of zo...
Geen gedoe, geen dure preamp, fantoomvoeding, spdif, Adat, en weet ik veel wat allemaal nog meer..

http://www.motu.com/products/avb/16a

Vroeger gaf 't ook nog de Echo Audiofire kaartjes, die deden pretty much wat je wil.

Het zijn overigens niet de preamps die het duur maken, of de fantoomvoeding. SPDIF en ADAT zijn er voornamelijk om goedkoop meerdere kanalen erin te kunnen prikken, of om randapparatuur makkelijk aan te sluiten.

Nou inderdaad precies zoiets, alleen maar line inputs.
zoals die Motu, maar dan een heel stuk goedkoper :D

Ik denk dat VL7 helaas inderdaad gelijk heeft, standaardisatie...

Hoi Chielos, misschien is zoiets als dit wat voor je? http://www.zzounds.com/item--AARAARK24

Ietwat onbekend merk, Aardvark klinkt ook niet zo lekker als Motu.. mss dat dat het is. Maar dat is (was?) wel 1 vd merken die naar mijn mening, basic-recht-toe-rechtaan geluidskaarten maken voor lage prijzen.
Mja, jammer dat het erop lijkt dat ze al tijd uit de business zijn.. wist het nieteens. Geen support meer, da's wel nadeel.. echter mss sluit het precies aan bij het PC-systeem wat je nu gebruikt, en oude geluidskaarten kosten zeer weinig.

Ben het verder met je eens vwb 'opgedrongen' features waar ik het nut niet van inzie en/of nooit ga gebruiken.

En een Motu 1296 bijvoorbeeld? niet nieuw, maar 12 xlr in- en uitgangen en verder eigenlijk niets. Heb deze zelf ook en zeer tevreden over. Zou nu alleen overstappen naar een nieuwere kaart ivm extra in- en uitgangen via adat. Of kijk naar een Motu 24I/O.

Heb wel zelf een extensierack aan de achterkant van de Motu gemaakt met xlr naar jack.

Die behringer ziet er interessant uit zeg, maar leverbaar in 23 (!) weken????
Wat betreft die oude kaarten... wil toch liever een kaart die wat nieuwer is. Volgende maand ga ik een nieuwe pc kopen en dan wil ik ook wel een nieuwe soundcard :D

Thnx allemaal voor het meedenken!

Behringer zou niet mijn eerste keuze zijn bij zowat de meest belangrijke element in je muziek-chain...

nah, volgens mij is de kwaliteit wel redelijk vooruit gegaan de laatste jaren.
hoeft ook niet super profi, ik ben maar amateur hobbyist!
maar ik ben sowieso niet van plan om beta tester te worden.
eerst maar eens afwachten totdat er wat reviews zijn verschenen..

Ik denk dat de meeste rondom een chip (set) ontworpen worden endaar zitten al die opties al in gebakken.
Wil je die niet of denk je dat het dan zonder goedkoper kan? Ik had vroeger nooit pre amps nodig en toen zocht ik ook vergeefs naar eentje met alleen recht toe recht aan.

De meeste kaarten gebruiken idd dezelfde oem chipsets en oem drivers maar dat wil beslist niet zeggen dat het ontwerp van zon kaart dan vast zit aan een bepaald aantal pre amps, spdif, adat i/o's of wat dan ook. Fyi..

Back