Roland TB-303

Status
Please reply by conversation.

janec

Stamgast
vorig jaar alles weg moeten doen om een restschuld bij verkoop van woning weg te poetsen :-( Nu weer flink aan het sparen en ben benieuwd. Wat is een gangbare prijs voor een cosmetisch nette/mooie en 100% functionerende TB-303? Tasje, doos, handleiding, scale kaart e.d. zijn niet noodzakelijk (maar altijd leuk om erbij te hebben).

Vrees dat 1750-1850 eerder gangbaar is. 2000 gaat richting ebay :)

Maar het blijft een vet ding :)

1500euro is tegenwoordig de gangbare prijs. 1200euro en hij is met een uur verkocht op MP, 2000euro en je kan wachten op een gek

je kan tussentijds ook altijd zoeken voor een tweedehands x0xb0x met het n0nx0x systeem, deze werkt qua bediening exact hetzelfde, kan je op het gemak doorsparen want met die prijzen van tegenwoordig..
of als je de bediening en exacte klank niet zo belangrijk vind: een Bassbot.

Met alle respect, maar er is maar 1 TB 303 en dat is een echte, de rest is het allemaal net of echt niet.

sjah ik beweer dan ook niet dat het hetzelfde is... ik heb ze allebei (2x 303 en 2x n0nx0x)

ik vergat ook nog een ander alternatief toe te voegen: Avalon Bassline..

Dank voor de reacties! Ik zal de advertenties hier op Synthforum in de gaten blijven houden. 1500 is te doen ... 2000 is idd gekkenwerk, eBay valt zeker af. Vorig jaar met pijn in mijn hart mijn minimoog verkocht voor 3200 euro, prachtstaat. Op eBay, in dezelfde staat staan ze voor 6 a 7000 dollar ... Wat een gek ervoor geeft.

Heb de mijne vorig jaar verkocht voor 1400, en dat duurde zelfs wel ff.. Dus het hoeft niet echt belachelijk hoog. Maar ja ach het blijft natuurlijk wel een flinke duit voor die bak..

Ik ben ook van mening dat er veel pogingen zijn ondernomen om een TB-303 na te maken maar dat niet klinkt zoals een echte. Het ding heeft een unieke sound.

Inmiddels zijn de prijzen weer erg gestegen. Mint zal je nu niet meer tegenkomen onder de 1700. Tenzij van een onwetende.

Waar je ook rekening mee kan houden is dat de TB's die de laatste jaren verkocht zijn meestal van de hand worden gedaan door gestopte muzikanten etc. Dit komt dan meestal in handen van jongere mensen.. Wat zal leiden dat die betreffende TB min of meer nog een tijdje in die persoon zijn handen blijft.

Of mensen die dit item net kopen/willen houden als collectors item.

Hoegenaamd, feit is dat er de laatste tijd veeeeeel minder TB's verkocht worden dan vroeger en dit resulteert automatisch in een meerprijs !

Denk dat het anders ligt, als de prijzen stijgen zijn mensen bereid om die winst te pakken. als het gelijk blijft zijn mensen niet meer zo geïnteresseerd. aandelen enzo. waarschijnlijk zit hij een beetje aan zijn top
voor dit moment ...

Vaak staan er een paar achter elkaar te koop. Dan weer een tijdje niets. Conditie is ook erg prijs bepalend. Net na de zomer vakantie duiken er vaak geinige dingen op. Tijd om na te denken en dan toch de knoop door te hakken om het toch maar weg te doen. of te centen er door heen gejaagd op vakantie. Snap toch niet echt dat zn TB nog steeds zo gewild is. Voor die prijs kun je zo veel anders leuks kopen.

Als je nu echt een TB-303 wilt ? Lekker toch. Spaar en koop er 1. Ken hopen mensen die alle clones hebben geprobeerd en altijd teleurgesteld waren. Uiteindelijk kopen die mensen dan toch een TB en zijn die heel tevreden.

Wie acid zegt zegt TB-303 en niet x0xb0x (hoewel ik het ook wel een coole sequencer vindt).

Status
Please reply by conversation.
Back