Prophet VS of andere wavetable synth (keys)

Status
Please reply by conversation.

exel

Ouwe rot
Als in onderwerp: Ik ben op zoek naar een leuke wavetable synth in de hoek van de Prophet VS, eventueel PPG wave. Als iemand wat leuks weet hoor ik het graag.

Ook een idee waar deze machines gemiddeld voor verkopen op het moment is welkom.

Ik heb er laatst 2014/2015 2 verkocht voor 1500 euro per stuk!

Als je geen haast hebt zou je er denk ik een moeten kunnen vinden voor die prijs

Waldorf Microwave I (met programmer) of moeten er keys aan zitten?

Ik heb het liefste keys er aan vast. Ik merk dat modules me minder uitnodigen.

Wat vinden mensen van de PolyEvolver op dit gebied? Of kom ik dan van net zo'n koude kermis thuis als wanneer ik een Prophet'08 voor een P5 probeer aan te zien?

Wat vinden mensen van de PolyEvolver op dit gebied? Of kom ik dan van net zo'n koude kermis thuis als wanneer ik een Prophet'08 voor een P5 probeer aan te zien?

Wat mijn betreft wel, het is geen vergelijk ik vind een VS echt beter klinken, ben nooit een fan van de Poly Evolver geweest. Wel van de P08 overigens ook al is dat zeker geen Prophet 5

vraag maar eens aan Wiseguy, die heeft mij de oren geopend. ik was een PEK fan, totdat ik de VS had gehoord. die laatste is gewoon veel subtieler, muzikaler - klinkt echt veel beter.

als je op zoek bent naar een VS, koop dan geen Evolver! misschien is het verschil een beetje te vergelijken met het verschil tussen een Jupiter8 en een JP8000.

VS -> Je controleert het volume van 4 waves via joystick of envelopes. Ik beschouw deze niet als een wavetable-synth want je kan de positie in de table niet moduleren.
Evolver -> Doet hetzelfde als de VS, maar zonder joystick. En kan "wavesequencen".
Wave/Microwave -> 1 wavetable per OSC, kan sequencen of interpoleren tussen de waves.

VS -> Je controleert het volume van 4 waves via joystick of envelopes. Ik beschouw deze niet als een wavetable-synth want je kan de positie in de table niet moduleren.

Strict gesproken kun je wel gemoduleerd interpoleren tussen 4 posities. Niet zo vrij als een Wave, maar als ik onderstaande demo luister hoor ik dat dat best wel uit te buiten is:

Strict gesproken kun je wel gemoduleerd interpoleren tussen 4 posities. Niet zo vrij als een Wave, maar als ik onderstaande demo luister hoor ik dat dat best wel uit te buiten is:
Dat zijn toch gewoon de envelopes die het volume van de 4 vaste waves moduleren? Zolang die 4 golfvormen vast staan maakt het toch helemaal niet uit of die nu intern in een table staan of niet. ;)

Nee, het is meer dat je via een omweg op dezelfde plek terecht kan komen. Modulatie tussen twee vaste waves levert een hoop tussenvormen op die erg kunnen lijken op de effecten die je krijgt door het bewegen van een 'raampje' door een grotere table.

Maar ik snap je punt.

Wave/Microwave -> 1 wavetable per OSC, kan sequencen of interpoleren tussen de waves.

Is dat zo'n beetje als de ensoniq transwaves?

Status
Please reply by conversation.
Back