Gezocht: kleine analoge synth

Status
Please reply by conversation.

Mennomoog

Stamgast
Hallo iedereen!

Ik zat er aan te denken om voor live gebruik nog een kleine analoge synth voor bovenop mijn orgel (Philips Philicorda) te gebruiken.

Ik zoek iets in de richting van:

- minikorg 700 S (geen microkorg please!)
- Yamaha SY1
- Yamaha SY2

of Korg MS10 ofzo maar ja, die worden veel gebruikt he? :D
Wat klinkt mooier? :D

Bedankt!

Als medelid Omiel zijn Kawai 100f nog te koop heeft staan kan ik je deze absoluut aanraden!! Het is echt een hele toffe synth met een zeer goed filter :okdan:

Origineel geplaatst door synthiaks
Als medelid Omiel zijn Kawai 100f nog te koop heeft staan kan ik je deze absoluut aanraden!! Het is echt een hele toffe synth met een zeer goed filter :okdan:

Dat wou ik net zeggen.

Potverdikkeme! Lees ik net die thread van monopoly te laat dus... SY1 voor 200 euro, das geen geld!!! =( =(

Die MS10 is te duur voor me, bedankt voor het aanbod.

Novation bassstation... mwoah, ik weet niet. Ik vind het niet zulke mooie geluiden.

Die Kawai... heb je daar geluiden van? Ik ken het ding verder niet.

bedankt iedereen.

Origineel geplaatst door EviL 3°3
mfb synth lite .... zeeeer klei .... klinkt goed ... nieuwprijs 200tal pleuros ... en real analoog!

Dus niet he. Helemaal niet analoog. Zie ook andere threads op het forum. Ik heb er een gehad en kan zeggen dat hij kloten klinkt. Niet aan beginnen aan zo'n ding. Zonde van je geld.

tja meebie de verkeerde noten gebruikt ??!!

Kan je alleen maar verzekeren dat die goed klinkt voor weinig geld!!
Ga dan voor de niet lite.. Die klinkt een stuk beter.

tja meebie de verkeerde noten gebruikt ??!!

Dat zal het zijn ja. 8o)

Zelfs voor weinig geld klinkt ie nog bagger.

Kleine analoge synths, mhh...De yamaha cs-01?.. Het filter kan heerlijk schreeuwen (resonantie kun je op Mk1 trouwens alleen aanpassen via een mod of de pot zelf verdraaien, op de Mk2 zit er wel een slider op en die heeft ook een 24dB ipv 12dB filter. Maar hoe die klinkt weet ik niet, ik heb een Mk1 ) Hij is denk ik net zo lang als een normaal M$ toetsenboord, verder heeft hij minitoetjes, een interne speakertje en kan op baterijen werken ;)

--
Marinus

Attachments

• yamcs103.jpg
    yamcs103.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 73
Hey check die Thomas synthie die Miketv aanbied hier. Dat is helemaal wat je zoekt.
(Moog satellite kloon, oorspronkelijk nog ook ontworpen om op je orgel te zetten! :) )

Dankjewel iedereen, maar ik zoek toch iets zoals die Yamaha SY1. Dat is het helemaal. Het moet niet te klein zijn zoals die CS01, en ook minstens 3 octaven. (MS10 heeft dus het minimum aantal noten)

Status
Please reply by conversation.
Back