Weet iemand hoe je vocals zo krijgt als in dit voorbeeld?

Dozart

Ouwe rot
https://www.youtube.com/watch?v=bQyR-FXJCLk

Het voorbeeld. En het gaat dan om die vocaltjes bij 0.58 en later bij 1:05.
Het klinkt alsof het gewoon gepitched is, maar da ist nie. :L
Ik weet ook niet wat voor bron ze er precies voor nemen, of het nou uit een synth komt of het gewoon bewerkte samples zijn. Maar ik hoor dit wel vaker in psy-music en ik wil ook weten hoe je dat zo laat klinken. Beetje computerized/robot/alien. Heb ook al op youtube gezocht naar eventuele toturials, maar geen succes.
Misschien is het wel heel makkelijk, maar ja, ik ben nou eenmaal een n00b af en toe. :?

So.... wie weet het?

OMG! Is het dát? Fuck... daar heb ik notabene een hele zooi van op m'n computer. :D Ja, nu ik het dan zo hoor, kan dat wel eens kloppen *lol*

Nee, krijg het er ook al niet mee voor elkaar helaas.

Hi,

Ik ga er vanuit dat je niet op zoek bent naar een sample, maar dat je soortgelijk effect wilt op jouw eigen vocal track.
Dat ga je niet bereiken met enig effect apparaat op een normaal ingezongen vocal.

Als je niet iemand tot je beschikking hebt die die techniek beheerst, kun je dat benaderen door te zingen door een stuk PVC buis, misshien een didgeridoo. Maar dan moet je wel anders zingen, qua techniek, dan je normaal zou doen.
Als je diezelfde toonhoogte wilt halen, moet jouw stembereik wel daar in de buurt zitten; met een Barry White stem krijg je dat niet voor elkaar.

Succes.

Ik heb even geprobeerd met een gate erop, en ik krijg zo toch wél dat effect ermee. :D
Dus thnx voor de tip :)

Ik heb even geprobeerd met een gate erop, en ik krijg zo toch wél dat effect ermee. :D
Dus thnx voor de tip :)

Oh, je bedoelde dus niet de klank, maar dat stutter-achtig effect?
Heb het weer verkeerd begrepen :stupid

Anyway :okdan:

Oh, je bedoelde dus niet de klank, maar dat stutter-achtig effect?
Heb het weer verkeerd begrepen :stupid

Anyway :okdan:

Nee, het ging wel over die klank dus. :) Maar die is dus toch te bereiken (met sample of vst), als je maar even het juist deeltje er tussenuit pikt en dat laat loopen, plus een gate erop. Werkt perfect. :okdan:

Als ik jullie toch niet had. :luv:

Altijd fijn als je zo uit je n00bish moments bevrijd kunt worden. 8)

By the way, die techniek/sound zit ook in Karmacoma van Massive Attack (toch wel 1 van mn favo tracks).

Bij 1:09 bv.

Back