Timecop1983 - Reflections

Timecop

Preset Manager
Somewhere in the vast nothingness of space...
Vorige week is mijn nieuwe album Reflections uitgekomen en ben zeer benieuwd naar jullie reacties!

Het is mijn derde album en de stijl is het best omschreven als synthwave/dreamwave en is zwaar geïnspireerd door de jaren 80.

Het is allemaal gemaakt met een combinatie van software en hardware. De basis is bij bijna alle track gedaan met software en daaroverheen wat (analoge) hardware synths. Allemaal gesequenced in FL Studio 7.

Meest gebruikte software:

- D16 Lush101
- TAL U-NO62 LX
- Aly James VSDSX
- Synth1
- Spectrasonics Omnisphere
- Veel Valhalla Shimmer
- Veel effecten uit FL Studio zelf

Qua hardware:

- Yamaha AN1x
- Alesis Micron
- Korg Radias KB
- Roland D50
- Roland Alpha Juno 1
- Roland Juno106

Hier een linkje naar mijn Soundcloud: https://soundcloud.com/timecop1983/sets/reflections

https://soundcloud.com/timecop1983/sets/reflections

Zoals al je eerdere werk, is dit wederom gewoon weer teeeering vet.
Echt super dik gewoon.

Klinkt erg fijn! Leuk om te zien dat het je in vrij korte tijd voor de wind gaat. Moet je hier van leven of is dit een hobby voor er naast?

Gaaf hoor! Stuur het naar Zone records zou ik zeggen misschien willen ze het wel uitbrengen.

Thanks voor de reacties iedereen!

Klinkt erg fijn! Leuk om te zien dat het je in vrij korte tijd voor de wind gaat. Moet je hier van leven of is dit een hobby voor er naast?

Ik zou willen dat ik van de muziek zou kunnen leven! Het is (héél) leuk voor een hobby, maar meer dan een paar dagen per week minder werken zit er niet in.

De synthwave scene is niet zo heel groot en al helemaal niet in Nederland. Als je er van zou willen leven moet je wel echt in Amerika wonen en veel moeten optreden denk ik...

Ok, ik begrijp je volkomen. Het is ook een zeer toffe hobby :) hoe heb je dat met die tapes geflikt? Erg tof om te zien - smackos doet dat ook geloof ik - dat tapes weer kunnen...

Ik kopieer de mijne handmatig gewoon thuis ;p wel met 2 semipro TEAC decks en nog een andere, dus dan kan je er 5 tegelijkertijd doen (die TEACs kunnen 2 tegelijkertijd opnemen per deck). Geluid komt straight uit de RME geluidskaart op de tapedeck line ins.

Maar er zijn ook bedrijven die het doen ook in Nederland nog (die vooral leven van kerk preken voor bejaarden die niet meer naar de kerk kunnen en satanische black metal tapes)

Gave release hoor overigens, zou hem ook op bandcamp gooien hoor (als die er nog niet staat)

Laatst gewijzigd:
zou hem ook op bandcamp gooien hoor (als die er nog niet staat)
Zie eerdere link in het topic: https://timecop1983.bandcamp.com/album/reflections

Vette hoesjes ook.

Verder absoluut niet mijn smaak (iets té `80s voor mijn oren :P), maar het zit wel echt goed in elkaar en heeft een lekkere sound.

Nog even een legging en hoofdband zoeken en ik dans mee
kAGS4i1.gif

Ok, ik begrijp je volkomen. Het is ook een zeer toffe hobby :) hoe heb je dat met die tapes geflikt? Erg tof om te zien - smackos doet dat ook geloof ik - dat tapes weer kunnen...

Hehe, het kan zeker nog! En er is nog vraag naar ook: heb er 75 verkocht in 3 weken..

Maar ik heb twee cassettedecks en twee mastertapes gemaakt en vandaar uit alle cassettes handmatig gedubbed.

Zeker geen goede kwaliteit en ik weet zeker dat die van Smackos heel wat beter klinken met semi-professionele machines, maar is gewoon leuk voor er bij!

Super coole sounds!
Ik kreeg al YouTube links van je toegestuurd vanuit de UK, dus ook internationaal gooi je hoge ogen!

Ik kopieer de mijne handmatig gewoon thuis ;p wel met 2 semipro TEAC decks en nog een andere, dus dan kan je er 5 tegelijkertijd doen (die TEACs kunnen 2 tegelijkertijd opnemen per deck). Geluid komt straight uit de RME geluidskaart op de tapedeck line ins.

Maar er zijn ook bedrijven die het doen ook in Nederland nog (die vooral leven van kerk preken voor bejaarden die niet meer naar de kerk kunnen en satanische black metal tapes)

Gave release hoor overigens, zou hem ook op bandcamp gooien hoor (als die er nog niet staat)

Gaaf dat je dat ff deelt smack! Oldschool dubben. Briljant!

Hehe, het kan zeker nog! En er is nog vraag naar ook: heb er 75 verkocht in 3 weken..

Maar ik heb twee cassettedecks en twee mastertapes gemaakt en vandaar uit alle cassettes handmatig gedubbed.

Zeker geen goede kwaliteit en ik weet zeker dat die van Smackos heel wat beter klinken met semi-professionele machines, maar is gewoon leuk voor er bij!

Idem! Echt gaaf man. En super om te horen dat het ook nog verkoopt. :kroon:

Hoe heb je die labels gemaakt eigenlijk? Vsn stickerpapier? en een gat geknipt steeds?

Inderdaad gewoon stickervellen gebruikt en uitgeprint en alles met de hand uitgesneden met een stanleymesje en een liniaal. Kost een paar avondjes knutselen, maar wel leuk om te doen!

Heb het meerdere keren geprobeerd met van die cassette labels, maar ik krijg dat nooit voor elkaar om die goed uit de printer te krijgen.. Dus dan maar noeste handenarbeid!

Hoe doe jij dat?

Hoe moet ik dat zien? Cool iig!
Het werd gepost een sounddesign Facebook groep, waar voornamelijk Trance liefhebbers zitten, maar deze werd ook zeker gewaardeerd.

De 80s zijn inderdaad een geweldige inspiratiebron!
Een aantal jaar geleden heb ik ook zoiets gemaakt, voor een pitch. Face This Fight, Fictieve bandnaam, en natuurlijk madmax beelden:-)
Nu ik hem terugluister....mag veel meeeer reverb, en nog even een taperuis erover...

Bedankt voor je antwoord. Super tof voor Timecop! Goed liedje btw oxy.-yan

Back