GEM RP-X of Roland Sonic Cell

Status
Please reply by conversation.

J0sT

d(-_-)b
In verband met een muzikaal tripje naar het buitenland ben ik op zoek naar een module voor piano, e-piano en wat padjes. Mijn oog is gevallen op de RP-X van GEM en de Sonic Cell van Roland.

Wie heeft deze in de aanbieding?

Ik vind de GEM RP-X helemaal prachtig. Die wil ik ook wel kopen, ware het niet dat ze bijna onmogelijk te vinden zijn.

De Roland Sonic Cell vind ik slappe GS-troep. De losse instrumenten kunnen nog zo prachtig klinken, maar op het podium, zodra er een andere muzikant meespeelt, ben je niet meer hoorbaar.

Als het om piano's gaat en je ook geen RP-X kunt vinden, kijk eens naar een Korg SG-Rack: veel beter gaat het niet worden. Of anders een iPad met de Korg Module-app. Hardware is eigenlijk ook niet meer van deze tijd, als het ook op een iPad kan...

Thanks voor je feedback!

iPad met Korg Module was mijn eerste optie en heb ik geprobeerd. Maar dan heb je issues met output-niveau en het voelt toch wat dun en iel met al die verloopkabeltjes. Daarom sla ik nu de weg in van een oldschool maar degelijke module.

Je feedback over Roland klinkt vreemd, omdat Roland over het algemeen juist op het podium goed tijd zijn recht komt.

GEM RP-X's zijn inderdaad schaars, daarom deze oproep :).

Alesis Nanopiano, Kurzweil ME1, Kurzweil Micropiano kwam ik ook tegen, maar lijken meer gedateerd. Of heb ik dat mis? En mis ik nog opties?

Thanks voor je feedback!

Je feedback over Roland klinkt vreemd, omdat Roland over het algemeen juist op het podium goed tijd zijn recht komt.

GEM RP-X's zijn inderdaad schaars, daarom deze oproep :).

Alesis Nanopiano, Kurzweil ME1, Kurzweil Micropiano kwam ik ook tegen, maar lijken meer gedateerd. Of heb ik dat mis? En mis ik nog opties?

De Roland moet zich aanpassen aan de GM-Midifiles en moet volgens de fabrikant daardoor dun klinken. Vertrouw me: je gaat daarmee niet hoorbaar zijn, tussen andere muzikanten.

De Alesis Nanopiano beukt door alle mixen. Die heeft dus mijn goedkeuring.

De Kurzweil vind ik te warm klinken; dat komt niet over op het podium en zeker niet als er andere muzikanten bij zijn.

Hoi ,

ik heb wel Gem RP-X te koop staan

voor 200 euro

groetjes

Thanks! Ik heb je een privé-bericht en e-mail gestuurd.

Hoi ,

ik heb wel Gem RP-X te koop staan

voor 200 euro

groetjes

Krijg geen contact met LEAD.
Nog steeds op zoek naar een GEM RP-X.

Nog steeds zoekende naar GEM RP-X of Roland Sonic Cell.
Kurzweil ME1 behoort ook tot de opties.
Iemand die wat in de aanbieding heeft?

Ik ben inmiddels voorzien van een Roland Sonic Cell. Erg blij mee.
For the record: ik herken totaal niet wat Mark-T zegt. Prima sounds en met name de editting software is fijn!

Kan op slot wat mij betreft. :slotje:

Ik ben inmiddels voorzien van een Roland Sonic Cell. Erg blij mee.
For the record: ik herken totaal niet wat Mark-T zegt. Prima sounds en met name de editting software is fijn!

Kan op slot wat mij betreft. :slotje:

Thuis zal het allemaal prachtig klinken. Mijn mening is gebaseerd van op het podium, met luide gitaristen en drummers die de boel overstemmen. Dan lijkt het mij een grote uitdaging om daar met een Sonic-Cell overheen te komen. Met eerdere SoundCanvas-afgeleiden heb ik geen succes gehad. Zelfs met een dure G-800 werd mij meegedeeld, dat ik dat ding beter weg kon doen, want ik was totaal niet hoorbaar.

Maar als jij er wel plezier aan beleeft: mijn zegen heb je.

Status
Please reply by conversation.
Back