Je hebt gelijk dat het niet goed kunnen lezen van de verschillende varianten van schema notatie het lastig maakt om van schema iets te maken.
Ik begrijp het allemaal wel maar, ik zat een beetje te 'stangen' om het voor hen die het niet zouden begrijpen beter begrijpbaar te krijgen en in de hoop dat meer mensen zich er zouden mee 'bemoeien' omdat het een boeiend item is.
De vraag rijst toch: waarom die publicatie?
Zij die jouw kunnen lezen zijn zij die het (meestal) ook kunnen ontwerpen. Voor hen hoef je het dus niet te doen.
Voor hen die het niet kunnen ontwerpen, zijn extra instructies nodig die niet gegeven worden.
Voor zelfbouwers die wel schema kunnen lezen maar geen diepe kennis van electronica hebben is die geselecteerde transitor voor de ruis een bottleneck. Een transitorvoetje biedt uitkomst om op gehoor van de ruisuitgang naar audio en resultaat van de S&H allerlei transitoren in te prikken dan wel een verwijzing naar geselecteerde transitoren te maken die on-line woren aangeboden als vervanging van die uit vintage ontwerpen.
"Verder nog wat?"
Jazeker:
De aansluitingen van de pot en serieweesratnd zou ik omdraaien i.v.m. de laagohmigeheid/hooghohmigheid van de twee aansluitingen.
Een weerstand van 220 Ohm als limiter voor de hoeveelheid stroom die vanuit de uitgang van de OpAmp loopt (door de pot in minimale stand) naar de condenstator, vind ik gewaagd. Dat zou ik zelf nooit doen. Daar zou ik 2K2 voor inzetten en dan de pot 2M2 van maken als dat nodig zou zijn.
Een condensator van 3U3? Hoe kom je erop? Waarschijnlijk omdat je ze hebt liggen net zoals ik. Voor de hobbyhist is dat niet bepaald een standaard waarde. Configugeer het dan voor 2U2 of 4U7 of een serie/parallel variant van twee condensatoren die de waarde maken die nodig zijn.
En heuh, ik zit nog steeds een beetje te 'stangen'. Vind ik ter leering en vermaak.
Mijn dank voor het antwoord op vraag aangaande de PNP keuze van de transitor om de ruis te generenen.

Heb ik nooit onderzocht. En zo zie je maar weer dat je altijd bij kan leren.
En verder vind ik je een geweldige ontwerper en reperateur.