lfo schemaatje

OK, dan ga ik er maar eens eentje maken.... super.

waarom eigenlijk een S&H ?? ...het heeft vast een goede reden ....

nou,zonder s&h heb je geen s&h output.....:D

:mega:

ja ok....maar bij een blokgolf en een random s&h geeft dat toch alleen maar gefragementeerde blokgolf ??
Of geeft het juist gaaf effect op de golfvorm ? of mis ik iets... ?

R.

de lfo heeft 4 uitgangen, een zaagtand, een driehoek, een blokgolf en een s&h uitgang, deze geeft een willekeurig uitgangs signaal in het tempo van de ingestelde rate....

aber naturlich.... ik dacht verkeerdom... de noise bepaald het ouptut signaal ipv de blokgolf...deze triggert louter..
nou dan ga ik hem nu! maken :-)

je kan ze weglaten..

ze zitten er om wat vuiligheid door de lfo veroorzaakt weg te halen.
( vooral wanneer je het ding in combinatie met vco´s gebruikt, dan kan het nogal schelen)

Yep werkt.... ! Fijn hoor.
Klein dingetje bij de S&H...deze geeft rond -5 tot ca -10v....moet wel iets fout zitten..?!
En ik heb de led verdubbeld en eentje contra gezet, dan krijg je mooi de op en neergaande indicatie van de golf.
Kan dan ook met een 2 kleurenled, doen ze ook bij sherman dacht ik... Maarja moet je leuk vinden...
Ik heb ook een 100k neglog pot genomen, lijkt wel weinig uit te maken ipv 1m-log ?!

Yep werkt.... ! Fijn hoor.
Klein dingetje bij de S&H...deze geeft rond -5 tot ca -10v....moet wel iets fout zitten..?!
En ik heb de led verdubbeld en eentje contra gezet, dan krijg je mooi de op en neergaande indicatie van de golf.
Kan dan ook met een 2 kleurenled, doen ze ook bij sherman dacht ik... Maarja moet je leuk vinden...
Ik heb ook een 100k neglog pot genomen, lijkt wel weinig uit te maken ipv 1m-log ?!

de S&H hoort zowel positief als negatief te gaan met een random spanning uit.
( is de fet wel goed?

een 100 k potmeter zal het ook doen, alleen dan is de range nogal beperkt.
een 1 m neglog pot zal het een stuk beter doen.
(te koop bij newtone)
of een lin. 2m2 potmeter die met een weerstand neglog gemaakt is.

Wat betekent eigenlijk dat 'trim'? Moet er iets met een trimmer gedaan worden? Ik zie hem niet terug in de PCB van R. Koppes. Aanvankelijk dacht ik dat er 13K stond bij de weerstand bij die asterix maar ik geloof dat 18K is?

En wat staat er bij dat pijltje bij pootje 1 van de TL074?

bij het pijltje staat dat je minimaal een ruisspanning van 5 volt moet hebben, zo niet even een andere ruistor nemen.
en de weerstand is 18 K maar kan door verschillen in de fet een beetje ernaast zitten.
dat merk je vanzelf doordat de S&H range niet groot genoeg is.
in dat geval moet je even een beetje klooien met de weerstandwaarde.
( de S&H spanning moet als het goed is een beetje hetzelfde zjjn als de ruisspanning, dus die moet zo groot mogelijk zijn)

Back