AKAI AX73 Doodle

JBE

Just having fun
Hey all,

Onlangs een AX73, (80ties poly analoog) opgeknapt en voor de geïnteresseerden in zijn geluid een 'doodletje' opgenomen:

707 drum is de TR8, rest de AX73, opegenomen in Reaper met minimale mixing en effecten.

Het is een leuk apparaat gebleken, editen is een beetje een drama met de interface, maar wel heel divers geluid. Andere mensen ervaring?

Cheers,

JB

Vorige maand had ik een door midden gezaagde AX 73 gekocht (de "AX 23") Ja dat editten is nog best te doen hoor want er is bar weinig te editten uiteindelijk, binnen 20 seconden weet je wel al die knopjes uit je hoofd.
Ik vind het wel een bak met ontzettend veel karakter, of in ieder gevel wel unieke sound....hoe die oscs rondzingen en tearjearken of ze permanent een zakdoekje nodig hebben om hun traantjes weg te pinken...en van die leuke bubbeltjes LFO filter effecten die ook in de bovenstaande doodle zitten.

Ik had vorige maand wat geluidsdemootjes opgenomen en een stukje erover geschreven op mijn website http://awolfe.home.xs4all.nl (naar 5 juni scrollen oldskool web 1 style ;) )

Hij gebruikt dezelfde chips als de Sequential Six Trak toch? maar die vind ik weer heel anders klinken wel meer soft en gerafineerd, ook maar eens uit de motteballen halen

Hij gebruikt dezelfde chips als de Sequential Six Trak toch? maar die vind ik weer heel anders klinken wel meer soft en gerafineerd, ook maar eens uit de motteballen halen

Afgezaagd is ie wel een stukje praktischer :D Chips zijn CEM3394 inderdaad zelfde als Six Trak.

Hij hangt bij mij met zijn vriendjes aan de muur, jammer dat het ding totaal geen sysex spreekt (tape dump, geweldig!) anders had ik er nog wel iets voor kunnen maken om hem van afstand te programmeren.

Ja, leuke synth.

Ik heb er ook eentje staan hier.

Dat editten is echt goed te doen, geen moeite mee.
Ik heb een oude Samsung Tablet omgebouwd tot
ediTablet ;-)

Robin

Attachments

• Samsung Akai 2.jpg
    Samsung Akai 2.jpg
    53,8 KB · Bekeken: 54
Laatst gewijzigd:
doorgezaagd zou ik m nog wel s terug willen hebben :D vond m een hele gave sound hebben

Ik hebbum ook alleen zo. Keys eruit gehaald, die zitten nu in de AX 60. En ook doormiddenzaag.
Unisono vind ik de AX 73 onovertroffen.
Hoe noem je hem dan Smackos??
sorry voor de matige kwaliteit van de foto.

Attachments

• 2015-09-03 22.26.57.jpg
    2015-09-03 22.26.57.jpg
    37 KB · Bekeken: 55
Toen ik hem kocht had de eigenaar het "AX 49" genoemd, vanwege de keys, maar dat vond ik een beetje teveel als de MPK49 klinken (zo een nieuw saai Akai master keyboard) dus heb ik hem maar de AX23 genoemd want 23 is het kosmische getal van de chaos en altijd goed :koffie:

Er staat een VX90 rack versie te koop hier op het forum maar wel een beetje voor een debiele prijs of zijn die rack versies zo zeldzaam en gewild?

Was m'n eerste synth, die AX73. Best een aardig ding, in een paar van mn vroege releases is hij te horen. Maar op een zeker moment heb ik hem geruild tegen een mooie Juno-106. Nooit spijt van gehad.

Ken die niet zo goed. Maar 6 trak is mega! Jammer dat die envelopes digitaal zijn. Verder is die echt wel gruwelijk met al die complete cc aansturing. En gewoon 6 stemmen multi timbraal. En dat uit 84!

En de beste demo song ever!

Klinkt veel meer sci dan de p6 op bepaalde terreinen.

Dat sologeluid doet me zelfs denken aan oude amiga games ! bijna een beetje de sid-kant op zeg maar. niet verwacht uit deze synth !

Back