The rock soundtrack remix voorbeeldje RS7000

techno

Stamgast
Hoi heb een klein voorbeeldje van een dance nummertje met de melodie van de soundtrack van de film "The Rock" het stelt nog niet veel voor en is ook nog niet af uiteraard :) op het einde hoor je een klein stukje van de originele sample, maar aangezien ik deze nie echt kan toepasse heb ik dan maar geluiden van de RS7000 genomen, graag enkele reactie op dit kleine stukje muziek, te druk misschien? slechte geluiden? whatever... groetjes

The Rock

ja da vroeg ik mezelf ook af :) daarom dak hier maar een stukje opgezet heb :) tis nie zo makkelijk ook niet en met de originele sample kan je helemaal niks aanvangen
toch bedankt voor je reactie :)

Op zich zou het wel moeten kunnen, volgens mij. Alleen wringt het nu wel als op +/- 0:55 die orchhit (of wat het ook precies is) erbij komt onder de melodie; weet je zeker dat je het juiste akkoord te pakken hebt? Ik zou ook niet proberen de muziek met een soort klassieke strings te spelen; dat werkt niet zo met de rest (bovendien stonden ze te zacht trouwens, maar dat terzijde); misschien kun je een scherpere lead proberen?

Maar zover ik het hoorde moet het wel te doen zijn, zolang je maar niet hoopt die sample deels echt na te maken, want dan wordt het met zo'n beat eronder erg raar, denk ik.

Heel leuk om te zien dat meerdere mensen de film muziek opzoeken :D

Hans Zimmer is echt de man als je het mij vraagt.

Luister Crimson Tide Theme ook is, die is nog beter dan The Rock.

Ikzelf ben ook bezig met The Rock, alleen heb ik er een tijdje niks meer aan gedaan. Maar wat ik bij jou mis, is een echt akkoorden schema. Ik heb ff een stukje gerecord uit mijn versie, dan kan je is luisteren wat ik bedoel.

Daarnaast is het zo, dat dit soort stukken muziek moeilijk *compleet* te rmixen zijn. Je moet een keuze maken welk stuk je nu uiteindelijk neemt. Dat had ik dus als volgt gedaan en een heeeel klein beetje bij gewerkt en dan krijg je het volgende:

Stukje "The Rock" (1:04)

Het is dus wel degelijk om te zetten naar een stukje "dance" muziek, maar dat had je zelf al in de gaten ;)

GL met je mix :D

Back