zongteksten in midifiles

A3-jan

Stamgast
Ik maak gebruik van midifiles tijdens optredens, nu wil ik tevens de zongtekst mee laten gaan lopen via mijn miditemp.
Hoe krijg ik snel en gemakkelijk alle teksten in de midifiles die ik heb?
Nieuwe files kopen is geen optie.
Ik gebruik cubase cx.

thanks!

dat kan niet in een midi file zelf, als je dat wil heb je een karaoke file formaat nodig. (.KAR formaat). Wat je dan doet is met een editor de tekst toevoegen en de midi file er in zetten en dan een .KAR file daarvan genereren.

Dat is wel veel werk overigens aangezien je de tekst moet syncen met de midi file.

Misschien gaat het sneller om de song die je wilt al direct te downloaden als KAR formaat, online zijn er wel de nodige midi files met tekst te vinden in kar formaat namelijk

dat kan niet in een midi file zelf, als je dat wil heb je een karaoke file formaat nodig. (.KAR formaat). Wat je dan doet is met een editor de tekst toevoegen en de midi file er in zetten en dan een .KAR file daarvan genereren.
...
Dat kan ook in een gewone midi-file hoor : de tekst als META-data invoeren. Alleen weet ik niet welke specifieke tools daarvoor bestaan, mogelijk gaat het gewoon in de betere DAW zoals logic, maar zoiets heb ikzelf nog niet geprobeerd.

[EDIT]Toch al een tool gevonden :
http://www.heikoplate.de/mambo/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=67&Itemid=44[/EDIT]

Laatst gewijzigd:
Dat kan ook in een gewone midi-file hoor : de tekst als META-data invoeren. Alleen weet ik niet welke specifieke tools daarvoor bestaan, mogelijk gaat het gewoon in de betere DAW zoals logic, maar zoiets heb ikzelf nog niet geprobeerd.

[EDIT]Toch al een tool gevonden :
http://www.heikoplate.de/mambo/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=67&Itemid=44[/EDIT]

ik heb even gegoogled, en inderdaad in midi files kan het tegenwoordig ook, die SMF specificatie is uitgebreid een tijd geleden. Wist ik niet :)

via google vindt je zat tools en spelers om er mee om lyrics toe te voegen en af te spelen.
Lijkt me nog steeds megaveel werk om dat te doen overigens :D

Back