Roland E28 als midi keyboard?

Willemdaguide

Nieuwkomer
Hey allemaal,

Ik ben begonnen met het inrichten van een thuisstudio op basis van Reason. Nu lijkt het me erg makkelijk een midi keyboard te gebruiken en nou heb ik nog een oude Roland E-28 liggen. Deze heeft midi-out.
Iemand enig idee of ik deze als midi keyboard kan gebruiken? Of heb ik daar toch echt een dedicated device voor nodig? Alvast bedankt!

midi is midi.. kan prima dus. Ik neem dat je al een midi interface hebt?

Zo niet.. dan is het mss voordeliger om een usb midi keyboardje te kopen die je gewoon via usb aansluit..

Dank je, nee die interface heb ik nog niet, maar kan dat niet gewoon met een midi (5din) naar USB verloop van 2 tientjes?
En zo niet wat zou je me aan kunnen raden als midikeyboard? Ben een behoorlijke beginner in dit wereldje maar wel al jaren lang actief in bandjes.

Dank je, nee die interface heb ik nog niet, maar kan dat niet gewoon met een midi (5din) naar USB verloop van 2 tientjes?
En zo niet wat zou je me aan kunnen raden als midikeyboard? Ben een behoorlijke beginner in dit wereldje maar wel al jaren lang actief in bandjes.

Die goedkope 'China' midi interfaces geven problemen lees ik vaak op dit forum. Een goede midi interface zit naar mijn idee al gauw op 35,- (Roland - UM-ONE mk2).

Er zijn gigantisch veel usb midi keyboards. Ik zelf heb een compact modelletje, de Akai LPK25. Ik ben geen keyboard speler en wil gewoon wat dingen in kunnen spelen.

Maar je kan het zo gek maken als je zelf wil met faders, drumpads, draaipots, een display etc etc.

Ok, dank je wel, voordeel is dan natuurlijk geen extra interface ertussen, rechtstreeks de laptop in.
Nogmaals dank, mocht iemand anders nog opties hebben hoor ik het uiteraard ook graag.
Zal me de komende tijd vast wel vaker melden met Noob vragen haha

Goed punt, maar kost een beetje midi keyboard zoveel? moet voor de helft kunnen toch? of het dan crap?
Ruimtelijke beperkingen spelen wel mee, en hoe meer plug and play hoe beter, dat dan weer wel,
Maar zou een M-Audio Keystation 49 MkII niet wat zijn?

Goed punt, maar kost een beetje midi keyboard zoveel? moet voor de helft kunnen toch? of het dan crap?
100€ voor een degelijk 61-toetsen USB-midi keyboard? tweedehands misschien, maar dan zal je wel goed moeten zoeken.
Ruimtelijke beperkingen spelen wel mee, en hoe meer plug and play hoe beter, dat dan weer wel,
Maar zou een M-Audio Keystation 49 MkII niet wat zijn?
Je zou die eens moeten uittesten in de winkel he. Al betwijfel ik of die zo stevig is, en de toetsen zo goed zijn als van die E-28.
En "Ruimtelijke beperkingen" -> Die begrijp ik niet, zo'n USB-Midi draadje neemt toch geen extra ruimte in?

Ik zou een midi keyboard kopen waar op zn minst 8 faders en/of 8 draaipots zitten. Je wil toch ook een lekkere filtersweep op kunnen nemen.. of iets anders automatiseren. Alleen keys is wel erg basic.

Maar die e28 ziet er okay uit. Voor 35,- voor die UM-One weet je het zeker.. en anders kan je altijd een nieuw keyboard kopen..
Succes! :okdan:

hmm, en dit is pas het begin, moet alles nog aanschaffen dus wil het wel in 1x goed doen, erg lastig als je niet precies weet wat je nodig hebt haha, bedankt voor alle input zover!!

Nou kan ik een M-AUDIO OXYGEN 49 USB MIDI keyboard kopen voor 75 euro, goeie deal?

Laatst gewijzigd:
Back