Roland SH-09 /SH-1 gezocht

Status
Please reply by conversation.
Ik was ook enigszins verbaasd hierover...
Mn de oscilatoren klinken toch anders
Ken wel heel goed de andere telgen sys 100 sys 100m sh5 etc maar die zijn toch echt anders qua klank dan de sys700

( he geen editfunctie:-( )
Ben wel benieuwd !

Ik was ook enigszins verbaasd hierover...

Er zijn in die tijd (midden tot eind jaren 70) zoveel synths van Roland uitgekomen dat ik me NIET kan voorstellen dat er voor elke synth aparte onderdelen werden gemaakt om hem uniek te maken:?
Ik denk dat alle synths uit die periode heel wat componenten met elkaar delen als zijnde in een andere samenstelling!
En als een SH-1 bepaalde componenten uit de 700 serie zou hebben dan zou hij beter moeten klinken dan bv een SH-5 en dat lijkt me sterk want de 5 is toch wel de best klinkende met de meeste mogelijkheden uit de SH serie.

Oke
Graag
Misschien pb met linkje?
Is interessante nieuwigheid voor mij

Thanks
Weer wat leesvoer hier in corfu :-)

Ik heb liever een SH1 dan een SH5.
Mijn SH5 heb ik verkocht mijn SH1 niet.
SH1 klinkt gewoon erg goed en er zitten
mooie functies op.

Ik heb liever een SH1 dan een SH5 en er zitten
mooie functies op.

Tja smaken verschillen, maar op een 5 zitten ook mooie functies die op geen enkele andere SH mogelijk zijn zoals bijv. de uitgebreide routing mogelijkheden, het multimode filter (met dubbele bandpass).

SH-1 is gewoon een brute bak met een erg dikke sound. Ondanks z'n ene oscillator vind ik hem nog behoorlijk veelzijdig eerlijk gezegd; je haalt er te gekke dingen uit.

Natuurlijk is deze qua functies niet te vergelijken met een SH-5 maar daar is de prijs ook naar. Je gaat een ARP Axxe ook niet vergelijken met een 2600 denk ik dan maar.

Natuurlijk is deze qua functies niet te vergelijken met een SH-5 maar daar is de prijs ook naar. Je gaat een ARP Axxe ook niet vergelijken met een 2600 denk ik dan maar.

Die vergelijking/mening deel ik niet, ik heb gewoon liever een SH-1 dan een SH-5 ook al kost ie het 1/3, ik vind hem beter klinken, veel beter zelfs, een andere super mooie mono van Roland vind ik de Pro Mars, de SH-5 is niet voor mijn oren gemaakt denk ik :)

Axxe -----2600 prijs = prijs maal 10 minimaal, maar hou het op maal 15 dus ook daar gaat die vergelijkvlieger niet op.

Status
Please reply by conversation.
Back