Vinyl!

Xypes

Stamgast
Hey iedereen!

Ikzelf ben nog niet echt in de Vinyl maar heb onlangs platenspelers gekocht en wil alle elektronische genres ontdekken, en natuurlijk ook draaien!

Nu was ik aan het denken, kun je niet ergens loten op de kop tikken (hoeven echt geen bekende platen etc te zijn) van disco tot alles wat met house te maken heeft?

Dat ik bv. er 100 kan kopen en zo ontdekken en leren draaien met vinyl.
En als je dan zo'n lot koopt wat zou je dan moeten neertellen want heb al eens gezocht op internet maar daar vragen ze al rap hoge prijzen omdat het merendeel ook bekende platen zijn of de collecties zijn te groot voor me!

Bij voorbaat dank!

Yannick

Ik begrijp even niet wat een lot of loten te maken heeft met vinyl kopen?

Met een beetje geluk en zoekwerk en gedult koop je zo een hele collectie op.

Heb een jaar of 8 geleden eens een hele collectie aum80 records platen overgekocht, bijna allemaal nieuw in de plastic Seals, stuk of 60 voor 100 euro.

Je moet er net tegen aanlopen maar ik denk dat je op dit forum niet veel gaat bereiken want de meesten hier zijn mensen die hun hobby koesteren en zuinig zijn op hun juweeltjes.

Succes.

Op marktplaats staan wel eens wat kleinere verzamelingen voor een ok prijs. Maar dat is geduld hebben en minimaal 2 keer per week alles doorlopen. Verder kun je op de platenbeurzen bij de eurobakken vaak wel wat hitjes op de kop tikken. En bij grotere afname is er altijd een dealtje te maken. Er zijn ook veel grote aanbieders op discogs. Ook daarmee valt altijd wel een dealtje te maken.
Maar als je wil leren draaien, dan zou ik als ik jou was gewoon met een paar plaatjes beginnen. Less = more in dat geval.

Wat voor muziek zoek je een beetje, ik heb veeeeeeeeeeeeeel platen, kan wel een pakketje voor je samenstellen.

Was vroeger een bedrijf (in UK dacht ik) die dozen per genre verkochten voor niet echt veel euro's. Tuurlijk ook niet de beste platen die in zo'n doos zaten.

Welke genre's zoek je nog? Alleen heden of ook verleden? Anders heb ik ook nog wel wat.

In het begin is het vooral handig partijen op te kopen via marktplaats, ik heb voorheen tussen de 75 cent en 1.50 betaald per plaat.
Discogs kan idd erg duur zijn met verzenden, tenzij het in eigen land is natuurlijk.
Daarom is het handig een grote wishlist te maken, dan kan je verkopers vinden die een x aantal van de platen heeft die je zoekt, dat scheelt enorm in de verzendkosten.

Mocht je nog op zoek zijn naar houseplaten van circa 1998 tot 2007 (club, deep, soulful etc.) dan heb ik er nog een honderdtal staan waar ik je graag mee op weg help.
Hieronder vallen zowel hitjes als onbekende platen die helaas niet echt binnen mijn stijl vallen,
dan doe ik er liever iemand anders plezier mee in plaats van dat ze hier stof staan te happen.

Back