logic x short trigger opnemen.

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Beste forum leden,

Ik heb een vraag over Logic en dan met name de functie midi fx short trigger.
Als ik het op neem neem hij alleen de toets op die ik aan sla in de piano roll en ik zou graag willen dat die dan ook de akkoorden opneemt in piano roll.

Wie kan mij hier mee verder helpen om dit mogelijk maken.

Bedankt

Sebastian

Ik had dat filmpje al paar keer tegen gekomen.
Is er niet gewoon ergens om die functie aan kan zetten.
Ik heb verder eerlijk gezegd geen flouw idee waar ik het moet zoeken.

Een truc (work-a-round) is om achter de chord trigger een arpeggiator te zetten.

Klik op grid en zet een aantal stappen (of het ritmisch patroon dat je wilt gebruiken voor je akkoorden).

Onder elke stap moet je nu wel het akkoord symbool aanklikken zodat de arpeggio akkoorden uitstuurt.

Daarna klik en sleep je naast de grote play-knop op het symbooltje met een getrapte piramide. Deze sleep je in je arrange window en taTA....daar staan op eens je akkoorden.

Niet superhandig maar het werkt.

Een truc (work-a-round) is om achter de chord trigger een arpeggiator te zetten.

Klik op grid en zet een aantal stappen (of het ritmisch patroon dat je wilt gebruiken voor je akkoorden).

Onder elke stap moet je nu wel het akkoord symbool aanklikken zodat de arpeggio akkoorden uitstuurt.

Daarna klik en sleep je naast de grote play-knop op het symbooltje met een getrapte piramide. Deze sleep je in je arrange window en taTA....daar staan op eens je akkoorden.

Niet superhandig maar het werkt.

Beetje omslachtig maar is wel een manier om aan die toetsen te weten te komen.

Ik hou me aan bevolen als er een betere manier is.

Bedankt!

Ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik met Logic Audio op PC werk, maar...
alle midi-signalen zijn normaal gezien te onderscheppen (en bewerken) via de Logic Environment.

Dat klopt had er volgens mij x een filmpje gezien op YouTube.
Snap er alleen zelf geen bal van hoe midi environment werk ooit kom ik wel achter....

En in dit filmpje
http://youtu.be/iyY69O_q8aA
legt goed uit helaas wel oude versie van Logic maar volgens moet geen probleem zijn met de nieuwe versie!
Als ik me best doe kom ik er wel uit.
Ik laat het jullie weten als het me lukt wat ik wil als goed is dan mogelijk om alle noten die je hoort te kunnen opnemen met de record knop.

Dat klopt had er volgens mij x een filmpje gezien op YouTube.
Snap er alleen zelf geen bal van hoe midi environment werk ooit kom ik wel achter....
De Environment-werking lijkt me nog flink wat verbeterd (op Apple).
Logisch eigenlijk t.o.v. mijn oude PC LA-versie.
Eens je de werking hiervan doorgrond, heb je echt alles (99%) van midi ter beschikking, en dat valt toch wel mee hoor.
Geen enkel midi-vst kan hier aan tippen. Er zijn zeer goede tutorials beschikbaar, zoals hier bvb. http://www.swiftkick.com/.
Zo kan je ook je zelf editors maken, met geheugens (presets) en al.

Thanks Audiocollage, die pik ik effe mee! Ik ook zocht al een tijdje een goeie tutorial van Environments.

Ik heb een halve oplossing gevonden die misschien werkt alleen bij opnemen gaat er iets fout maar wat....

Ik heb het volgende gedaan om alle noten gescheiden te kunnen krijgen alleen hij neemt meer op dan de bedoeling is.
ik heb namelijk bij audio/midi configuratie die in hulpprogramma's bevind heb ik bij midi settings IAC-besturingsbestand online gezet vinkje bij apparaat is online.
En dan doe je met Logic een externe instrument track aan maken en vervolgens komt er een venster open je het menu MIDI Destination en kies je voor IAC-besturingsbestand BUS 1.
Vervolgens maak een dublicate copy van die track zo dat je 2 de zelfde track heb.
Nu komt de truc je zet bij eerste track die aan gemaakt heb chord trigger aan en maak een lange MIDI note aan.
En bij dubliceerde track waarvan je copy hebt gemaakt alleen zit er bij deze geen schord trigger
En doe vervolgens openmen zo dat er noten komen te staan alleen dan gaat er iets mis/fout
hij herkent wel de verschillende noten die haald wel uit elkaar maar neemt meer op dan bedoel is.
dan gaat veels te lang door en worden die MIDI noten langer dan die van track waarvan ik chord trigger aan heb staan lijk mij dat ik bijna de oplossing heb gevonden.

Wie weet wat ik verkeerd doe of moet er nog wat in gesteld worden zodat het wel goed opgenomen word....

Ik hoop dat ik op duidelijke manier heb kunnen omschrijven zo dat jullie begrijp wat ik bedoel.

Al vast bedankt.

Niemand enig idee waarom hij zo raar opneemt en weet waar het aan kan liggen...

Back